„Zatím jde jen o pracovní návrh, jisté to bude nejdříve v září," vysvětlil. „Máme i jiné úvahy. Vlak jezdí na komerční riziko, není dotovaný. Soupravy si na sebe musí vydělat, takže zvažujeme trasy, které budou ekonomicky zajímavé," dodal.
Návrh jízdního řádu už ale přepravcům a krajským úřadům rozeslala Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC). A ačkoliv jde jen o návrh, často se od něj skutečný řád příliš nevzdaluje.
Z Prahy směrem na západ by tak mohly ve všedních dnech a v sobotu vyrážet dva páry vlaků do Chebu a dva do Františkových Lázní.
Pendolino by mohlo v klikatém terénu lépe využít svou hlavní přednost – náklon v obloucích. Ten totiž vlaku umožňuje projíždět zmíněnými úseky vyšší rychlostí. Cestu z Prahy do Chebu by tak mohli cestující urazit za zhruba dvě a půl hodiny. Rychlíkům to trvá o více než půl hodiny déle.
Konkureční boj, který je veden na trati mezi Prahou a Ostravou, se zde ale konat nejspíše nebude. Žluté vlaky RegioJet Radima Jančury ani vlaky Leo Expressu totiž na to nemají techniku. „Mají jen jednosystémové lokomotivy, které se do Plzně nedostanou. Stejně na tom jsou i soupravy Leo Expressu," podotkl Šťáhlavský s tím, že v návrhu SŽDC ani tyto trasy soukromí přepravci nemají.
Nicméně, RegioJet ani Leo Express se na západ od Prahy nechystají. „Veškeré síly nyní soustředíme na dva projekty. Jeden je s Deutsche Bahn a ve druhém se připravujeme na provoz na trati mezi Ostravou, Krnovem a Olomoucí," uvedl Pavel Halla, mluvčí RegioJetu. „Navíc, ČD může jezdit na komerční riziko a v okamžiku, kdy je provoz prodělečný, mohou jej dotáhnout odjinud." „My to v plánu také nemáme," dodala mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.
Rychlovlaky už na západ Čech zajíždí, zatím ale jen o víkendech. Zastavují v Mariánských Lázních, Chebu, Františkových Lázních nebo Plzni.