A kromě klubového kolejiště mohli lidé obdivovat i dvě unikátní sbírky. Kolekci světových rychlovlaků a modely prezidentských limuzín. Modely rychlovlaků z celého světa pocházely z různých soukromých sbírek, které jejich majitelé do Tachova zapůjčili.

„Náš kroužek má v současnosti patnáct členů, ale na schůzkách se nás tolik neschází. Někteří kluci už jsou na středních školách třeba v Plzni nebo Chebu, ale přicházejí třeba jen na víkendové akce,“ uvedl vedoucí kroužku Miroslav Panský.

Jak dodal, dveře jsou otevřeny i dospělým zájemcům o práci v kroužku. „Bohužel se nám nedaří dospělé získat. Ale určitě bych je rád uvítal, budou-li mít zájem,“ uvedl.

Ačkoliv modelová železnice je poměrně drahým koníčkem, práce v tachovském kroužku není podle vedení finančně náročná. „Adept na členství musí splňovat prakticky dvě základní podmínky. Mít čas a zájem. Nic dalšího. Málokdo si může postavit velké kolejiště v bytě. Pro to nebývají podmínky. A možnost seberealizace tady na klubovém kolejišti je maximální. Člen našeho kroužku nemusí mít žádné svoje modely musí jen chtít, zajímat se o to, najít si čas. A základní vybavení je v řádech korun,“ uvedl dále Panský s tím, že modeláři začátečníci se učí modelařině v počátku na papírových modelech, slepovacích vystřihovánkách.

Postupem času se členové kroužku naučí stavět i vlastní modely, většinou stavby, které vycházejí z různých typových plánků.

Členové tachovského modelářského kroužku navštěvují výstavy svých kolegů, spolupracují například s několika modelářskými klubu v Německu. V sobotu se byli v Tachově podívat železniční modeláři z Riedenu. „Rádi se podíváme na práci našich českých kamarádů, mladí modeláři jsou na velmi vysoké úrovni,“ zhodnotil jeden z členů německého klubu.

Návštěvníci víkendové výstavy mohli kromě velkého kolejiště sledovat vznikající digitálně řízené kolejiště, nejmenší děti si mohly vyzkoušet samy ovládání a jízdu na malém kolejišti.