Obří reklamní billboard společnosti Mattoni vyzdobil přistávajícím mimozemským tělesem výtvarný návrh Markéty Vychodilové. "Jedná se o nový motiv velkoformátového uměleckého díla Mattoni ve tvaru orla. Návrh Markéty Vychodilové vzešel z interní soutěže mezi studenty Akademie výtvarných umění v Praze," informovala Jana Balharová z AMI Communications.

UFO bylo vybráno jako jeden z pěti vítězných návrhů odbornou porotou Akademie výtvarných umění. Ostatní studentská díla vítězů byla už v letech 2018 a 2019 umístěna na jiné reklamní poutače ve tvaru orla.

Společnost produkující minerální vody nechává své reklamní nosiče přeměňovat na velkoformátová umělecká díla už tři roky. „Těší nás, že jsme mohli poskytnout prostor a podpořit činnost studentů výtvarného umění. Po spolupráci s celosvětově uznávanou grafičkou Mílou Fürstovou jsme se rozhodli dát prostor mladým výtvarníkům z AVU, jejichž návrhy nás nadchly a vybrat kvalitní práce rozhodně nebyl problém,“ uvedl Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu Mattoni 1873.

Orel s létajícím talířem na Tachovsku je osmým poutačem s uměleckým dílem v pořadí. Další jsou u dálnic D1 u Měřína, D5 u Chlustiny, D6 u Potočiště, D8 u Keblic či D35 u Velkého Újezdu. "Ze studentské soutěže vzešly ještě motivy studentů Lucie Havlové (D1 Měřín), Štěpána Rubáše (D8 Keblice), Jana Hladíka (D5 Chlustina) a Radka Smětáka (D35 Velký Újezd). Jeden motiv navrhla i česká grafička žijící ve Velké Británii Míla Fürstová," doplnila Balharová.