Antonin Hofmeister z pořádajícho Auto moto veteran clubu Český les Deníku popsal zhruba devadesátikilometrovou trasu. „Z Přimdy pojedou účastníci do Boru, Stráže a přes Borek, Dubec a Třískolupy zpět na Přimdu," uvedl s tím, že jde o první etapu. V rámci druhé etapy sjedou jezdci do Rozvadova a přes starý hraniční přechod projedou do Waidhausu, kde budou mít pauzu. „Z Waidhausu se vypraví do Georgenbergu, Woppenriethu, Waldthurnu, Pleysteinu a přes Lohmu se budou ubírat zpět k hranicím," doplnil pořadatel. Na zvládnutí tratě budou mít motoristé pět hodin. „Tímto chceme umožnit účastníkům, aby se důkladně seznámili s krásami našeho regionu," řekl Hofmeister. Po cestě jsou navíc pro veteránisty připraveny prohlídky muzeí v Rozvadově a Woppenriethu.
Deníku se zároveň podařilo získat startovní listinu, která prozatím čítá dvaasedmdesát položek. Nejstarším automobilem jízdy bude (alespoň podle současné podoby dokumentu) Opel Laubfrosch z roku 1924 Wernera Pugela z Olešnice. V kategorii automobilů do roku výroby 1945 můžeme ještě zmínit Waltera, Tatry 54, Aera 30 a 1000, Pragy Piccolo a Alfa 6 nebo Škodu 633. Svoji nejstarší zástupkyni mají i motocykly. Na start se totiž chystá i domažlický Vilém Šimáček s Pragou BD 500 roku výroky 1927. Motocyklu budou sekundovat jen o pár let mladší kusy Zündap K 200, Norton 350, DKW NZ nebo Jawy 350 OHV a 250 Duplex.
V kategorii automobilů z let výroby 1945 až 1975 se mohou nejen diváci těšit na Tatraplan, Mercedesy 190 SL, 280 SL a 300 SE, Jaguary E, Škody Felicia, VW Karmann – Chia, Fiaty 500 F, Spider a 850 Spider, Triumpy Spitfire nebo MG – A a Austin Healey 3000. Se svým Morisem Mini přijede i chodovoplánský Jiří Plevka.
V kategorii motocyklů z let 1945 až 1960 je zatím zapsáno devět jezdců s Jawami 250 a 350 a CZ 150C. Chybět nebude ani Velorex 16/250 z roku 1957.
„Patronem celé akce je rodina Kolowratů Krakovských, která získala po roce devatenáct set osmdesát devět zpět svoje historické majetky na území přimdského regionu, které spravovali od roku šestnáct set sedmdesát pět. Alexandr Kolowrat byl strýcem posledního majitele Františka Tomáše Kolowrata Krakovského. Ten podlehl týden po čtvrtém ročníku ve věku jedenašedesáti let vážné nemoci. K uctění památky Františka Tomáše Kolowrata Krakovského se pořádá jízda Šaši Kolowrata jako jeho memoriál,"vysvětlil Hofmeister a připomněl zároveň historii regionu.
Velkým příznivci jízdy i klubu jsou Dominika Kolowrat-Krakovská se synem Maximiliánem a dcerou Franceskou, kteří se aktivně zúčastňují každého ročníku.
_____Sobotní program____
7:00 – 10:00 Přejímka vozidel
10:30 Slavnostní zahájení
11:00 Start prvního vozidla
18:00 Zakončení akce
____Kategorie a startovné____
Automobily do roku 1945
Motocykly do roku 1945
Vojenská vozidla do roku 1945
Motocykly 1945 – 1960
Automobily cabrio 1945 – 1982
Malé automobily tří až čtyřkolové do roku 1980 (Velorex, Gogomobil, BMW Izeta apod.)
V případě menší učasti v kategorii než pěti vozidel bude tato kategorie sloučena s nejvhodnější kategorií
Startovné se platí při prezentaci a činí 300 korun na vozidlo a 200 korun za spolujezdce u vozidel do roku 1945, za vozidla mladší než rok výroby 1945 je startovné 400korun. Účastníci přihlášení až v den akce platí startovné o 100 korun vyšší. Účastníci s vozidly do roku 1930 jsou od startovného osvobozeni. Startovné zahrnuje občerstvení účastníků v průběhu akce.