Například policejní dopravní inženýrka Květa Staňková minulý týden uvedla, že místo pro přechod je nebezpečné hned z několika důvodů. Tím nejpodstatnějším je prý šířka komunikace, respektive délka případného přechodu pro chodce. „Více než dvojnásobně překračuje normu, měří patnáct metrů,“ řekla Deníku.

Dalšími prvky, které místo tvoří nebezpečným, je rozlehlost křižovatky nebo sklon silnice, kdy auto jedoucí shora nemusí při nepříznivých klimatických podmínkách stačit zabrzdit tak, aby dalo přednost chodci. Také chybí ochranné prvky pro chodce, například zvýšené obruby u chodníků, dělící ostrůvky, osvětlení přechodu, ale i úpravy pro nevidomé a vozíčkáře.

„Jsme garantem bezpečnost,i ale nejsme kompetentní zakazovat, aby se tam přechod udělal,“ podotkla Staňková.

Městu však nic nebránilo, aby ho tam nechalo nakreslit. Policie však upozornila na možná nebezpečí.