Poprvé ji pachatel odnesl a schoval v lese, teď jednu pomaloval a druhou potrhal. Majitel vypsal na dopadení pachatele desetitisícovou odměnu.

,,Cedule byla poprvé úplně vytržena a odnesena do nedalekého lesa. Vážila přes sto padesát kilogramů a byla zakopána osmdesát centimetrů v zemi,“ řekl spolumajitel autobazaru Jan Faflík.

Pod opravený poutač instalovala firma plachtu informující řidiče o akční nabídce. ,,Dali jsme ji tam šestého března odpoledne. Sedmého března ráno byla již rozřezaná a postříkaná sprejem,“ doplnil Faflík.

Případem se zabývá policie. „Záležitost zatím šetříme ne jako trestný čin, ale v rovině přestupku. Zatím čekáme na odborné vyjádření o výši škody,“ vyjádřil se mluvčí tachovské policie Václav Blahník.

Proč má někdo zálusk na reklamní cedule, si nedovede Jan Faflík vysvětlit.

Podle názoru několika námi oslovených obyvatel Plané může jít o konkureční boj, ale také o vandalismus. „Sprejeři páchají škody za tisíce, třeba to zkusili i tady. Mně jednou někdo strhal plakáty na zábavu, kterou jsem pořádal,“ vyjádřil se Miroslav Černý.

Zkušenosti s ničením reklamních a plakátovacích ploch mají také pořadatelé kulturních akcí a provozovatelé veřejných výlepních míst. „Stává se poměrně často, že nám plakáty někdo neoprávněně přelepí. V tom případě je strháváme,“ uvedla ředitelka MKS Tachov Božena Vaňková. „Jednodušší než hledat viníka a zahajovat s ním řízení, je plakát strhnout,“ dodala.

Josef Holek, Jiří Kohout