Tato unikátní stavba začne od července postupně měnit svou původní podobu. Ještě předtím ale dojde k neoficiálnímu rozloučení. „Sobotní program jsme koncipovali právě jako takové rozloučení. Původně bylo vymyšleno, že parní vlak bude tím posledním vlakem, který na této trati před začátkem výluky a stavebních prací projede. Nakonec ale došlo k prodloužení výluky až na 23. července. Vzhledem k brzkému oznámení jsme již nechtěli hýbat s termínem. Akce je nazvaná Parné léto na mostě. Nechtěli jsme jí nazývat přímo rozloučení s mostem, jelikož by to znělo smutněji, než se může na první pohled zdát,“ řekl za Bezdružickou lokálku Marek Plochý.

V sobotu bude jedna z posledních možností vidět Pňovanský most před rozsáhlou rekonstrukcí. Přes stavbu projede i historický vlak.

Pro zájemce budou nachystány celkem čtyři cesty historického vlaku v úseku Trpísty – Pňovany a zpět. Pátý, večerní spoj bude navíc doplněn o ohňostroj. Na své si tudíž přijdou nejen milovníci železnice, ale také fotografové. Most bude navíc osvícen podobně, jako při předchozích akcích. „V Trpístech budou také místní produkty a výstava týkající se Pňovanského mostu. Dojde také na hudební produkci,“ dodal Plochý. První vlak bude vyjíždět z Trpíst v 11:20. Spoj spojený s ohňostrojem bude ze zastávky v Trpístech vyjíždět ve 20:55. „Vlak Kafemlejnek bohužel během soboty nepřijede. Před čtrnácti dny měl nehodu v podobě střetu na přejezdu. Ale návštěvníci se nemusí bát, nahradí ho jiná parní lokomotiva,“ vysvětlil dále člen Bezdružické lokálky a předseda spolku Plzeňská dráha.

HLAVNÍ NOVINKOU BUDE LÁVKA

Jak již zmínil Marek Plochý, uzavírka a následná rekonstrukce architektonického klenotu, který se tyčí nad vodní nádrží Hracholusky začne 23. července. I přes svou historickou povahu jsou plánované opravy vítané. „Most si to určitě zaslouží. Ta konstrukce je geniálně jednoduchá, což uznal i zástupce zhotovitele nového mostu. Původní konstrukce bude sice nahrazena modernější, která možná nebude tak hezká, ale součástí mostu bude lávka po pěší, což opět napomůže regionu a samotnému místu. Pohyb po mostě bude mnohem bezpečnější, než býval doposud. Navíc se také zlepší parametry pro železniční vozidla. Je to jasný signál, že správce infrastruktury s touto tratí i nadále počítá,“ k tématu rekonstrukce řekl Plochý.

Právě zmiňovaná lávka pro pěší bude asi tou největší novinkou Pňovanského mostu. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiáše dojde k co největšímu zachování původního, více než sto let starého tvaru. „Bude provedena výměna stávající ocelové konstrukce, jejíž tvar zůstane zachován, a navíc při spodní hraně bude vedena nová lávka pro pěší, kterou financuje Plzeňský kraj.“
Celková částka vyhrazená na rekonstrukci Pňovanského mostu je vyčíslena na 110 milionů korun.