Tato unikátní stavba začne od července postupně měnit svou původní podobu. Ještě předtím ale dojde k neoficiálnímu rozloučení. „Sobotní program jsme koncipovali právě jako takové rozloučení. Původně bylo vymyšleno, že parní vlak bude tím posledním vlakem, který na této trati před začátkem výluky a stavebních prací projede. Nakonec ale došlo k prodloužení výluky až na 23. července. Vzhledem k brzkému oznámení jsme již nechtěli hýbat s termínem. Akce je nazvaná Parné léto na mostě. Nechtěli jsme jí nazývat přímo rozloučení s mostem, jelikož by to znělo smutněji, než se může na první pohled zdát,“ řekl za Bezdružickou lokálku Marek Plochý.

V sobotu bude jedna z posledních možností vidět Pňovanský most před rozsáhlou rekonstrukcí. Přes stavbu projede i historický vlak.Zdroj: Deník / Jindřich Sýkora

Pro zájemce budou nachystány celkem čtyři cesty historického vlaku v úseku Trpísty – Pňovany a zpět. Pátý, večerní spoj bude navíc doplněn o ohňostroj. Na své si tudíž přijdou nejen milovníci železnice, ale také fotografové. Most bude navíc osvícen podobně, jako při předchozích akcích. „V Trpístech budou také místní produkty a výstava týkající se Pňovanského mostu. Dojde také na hudební produkci,“ dodal Plochý. První vlak bude vyjíždět z Trpíst v 11:20. Spoj spojený s ohňostrojem bude ze zastávky v Trpístech vyjíždět ve 20:55. „Vlak Kafemlejnek bohužel během soboty nepřijede. Před čtrnácti dny měl nehodu v podobě střetu na přejezdu. Ale návštěvníci se nemusí bát, nahradí ho jiná parní lokomotiva,“ vysvětlil dále člen Bezdružické lokálky a předseda spolku Plzeňská dráha.

HLAVNÍ NOVINKOU BUDE LÁVKA

Jak již zmínil Marek Plochý, uzavírka a následná rekonstrukce architektonického klenotu, který se tyčí nad vodní nádrží Hracholusky začne 23. července. I přes svou historickou povahu jsou plánované opravy vítané. „Most si to určitě zaslouží. Ta konstrukce je geniálně jednoduchá, což uznal i zástupce zhotovitele nového mostu. Původní konstrukce bude sice nahrazena modernější, která možná nebude tak hezká, ale součástí mostu bude lávka po pěší, což opět napomůže regionu a samotnému místu. Pohyb po mostě bude mnohem bezpečnější, než býval doposud. Navíc se také zlepší parametry pro železniční vozidla. Je to jasný signál, že správce infrastruktury s touto tratí i nadále počítá,“ k tématu rekonstrukce řekl Plochý.

Právě zmiňovaná lávka pro pěší bude asi tou největší novinkou Pňovanského mostu. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiáše dojde k co největšímu zachování původního, více než sto let starého tvaru. „Bude provedena výměna stávající ocelové konstrukce, jejíž tvar zůstane zachován, a navíc při spodní hraně bude vedena nová lávka pro pěší, kterou financuje Plzeňský kraj.“
Celková částka vyhrazená na rekonstrukci Pňovanského mostu je vyčíslena na 110 milionů korun.

Ilustrační foto.
Integrovaná doprava bude nově i na Tachovsku