Jak informoval tiskový mluvčí SŽDC Marek Illiaš, společnost plánuje investovat v letošním roce 814 milionů korun do zvýšení zabezpečení 82 úrovňových přejezdů. „Vedle modernizací nejstarších typů zabezpečovacích zařízení doplní u dvacítky přejezdů závory a na další čtyři přejezdy nainstaluje výstražná světelná zařízení. Desítky dalších přejezdů projdou kompletní rekonstrukcí, která se zaměří také na povrch přejezdové konstrukce,“ uvedl mluvčí.

Mezi tyto kompletně modernizované železniční přejezdy bude patřit sedm křížení mezi Tachovem a Planou. Rekonstrukce a výstražného světelného zařízení se dočkají jak silniční křížení, tak přejezdy s polní či lesní cestou.

Modernizace přejezdů na trati Planá – Tachov se podle Illiaše skládá ze tří dílčích staveb. Nejprve to budou první dvě křížení s cestami ve směru od Plané (přejezd s lesní cestou, křížení se silnicí mezi Brodem a Lomem), pak přejezdy v okolí Lomu u Tachova (přejezd před obcí ve směru od Brodu, přejezd u hřiště a přejezd na kraji obce ve směru na Tachov) a na závěr železniční přejezdy u Vilémova (zastávka Bíletín) a u Tachova (křížení trati s cestou k zahrádkářské kolonii).

„Cílem stavby je zvýšení bezpečnosti silniční i vlakové dopravy na přejezdech a odstranění propadu rychlosti, čímž dojde ke zkrácení jízdních dob na trati Domažlice – Planá u Mariánských Lázní,“ doplnil Deníku mluvčí s tím, že SŽDC počítá na tomto úseku železniční trati s investicí 66 milionů korun.

Správa železniční dopravní cesty spolupracuje celostátně na přípravě modernizace přejezdů s policií. „SŽDC ve spolupráci s Policií České republiky a Drážním úřadem vytipuje každý rok desítky železničních přejezdů, které jsou vhodné pro modernizaci či zvýšení zabezpečení. Většinou se jedná o přejezdy, na kterých se v minulosti stávaly opakovaně dopravní nehody nebo o přejezdy vybavené nejstaršími typy zabezpečovacího zařízení či pouze výstražnými kříži. SŽDC se zároveň snaží snižovat počet přejezdů na české železnici. V loňském roce se podařilo v rámci celé republiky zrušit celkem 16 přejezdů, ve většině případů na účelových či polních cestách,“ dodal Illiaš.

O přesných termínech rekonstrukcí přejezdů a s nimi možných dopravních omezeních budeme na stránkách Deníku informovat, až SŽDC tyto termíny zveřejní.