„Touto vyjížďkou se rozloučíme s letošní sezonou. V Bečově máme naplánovanou prohlídku muzea historických motocyklů a společný oběd. Pak se vrátíme zpátky a odpoledne si posedíme, popovídáme. Obvykle se jeden druhému chlubíme, co se nám letos podařilo opravit, jak jsme to skvěle udělali,” řekl Deníku s úsměvem organizátor sobotní jízdy Martin Krejza.

Druhého ročníku podzimní jízdy historických vozidel se zúčastnilo přibližně třicet automobilů, včetně restaurovaného autobusu Škoda RTO a pečlivě zrenovovaného nákladního automobilu Škoda 706, zvaného Barča. Autobus navíc přivezl přívěs Karosa z roku 1951.

Jízdy do Bečova a zpět se nezúčastnily pouze veteráni z předválečného a těsně poválečného období. Převládala vozidla ze šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých let. „Kromě klasických veteránů s námi jezdí také upravená auta, což jsou třeba kabriolety Škoda Rapid z osmdesátých let,” upřesnil Krejza. Jeden z těchto kabrioletů, které se vyráběly v osmdesátých letech, přijel dokonce s pravostranným řízením, určeným pro britské ostrovy.

Mezi další zajímavosti sobotního setkání patřila pečlivě udržovaná Mazda RX7 z roku 1981 s Wankelovým motorem. Diváci mohli obdivovat také nablýskanou Škodu 110 R, klasické ´embéčko´, tedy Škodu 1000 MB, Hillmanna, Tatru 603, přijel rovněž Rolls Roxce Silver Shadow, několik škodovek ze šedesátých let i další rarita, a to čtyřdveřový kabriolet Škoda Felicia z devadesátých let.

Součástí odpoledního posezení veteránistů ve Stříbře bylo také vystoupení skupiny Těžkej Pokondr Revival a letecká modelářská show.