Od května si sami živnostníci zorganizovali trhy, které nazvali jarmarkem.

Josef Lukavský, Lenka Krohová a Iveta Junková jsou zakladatelé a pořadatelé této akce, které dali název i formu. Ve městě a na radnici mají podporu, snad bude časem pro trhovce i nějaká odměna v podobě ustálené podoby, či stánků, aby na ně nepršelo.

Prodejci chtěli vytvořit něco trochu nového a pro veřejnost zajímavého.

„Chtěli jsme jarmark udělat jiný a osobnější. Už letáčky lákají obyvatele Přimdy a okolí na klobásy od uzenáře Pepy z Tachova, kozí sýry od sýrařky Ivety z Přimdy nebo zeleninu od Ládi z Úšavy. Prodejce nazýváme jménem. A to se lidem líbí, protože ví, kdo jim suroviny prodává, kdo je poctivě vyrobil a udělal si produkt doma. Důkazem obliby je, že víkendový jarmark navštívilo během dvou hodin přes tři sta lidí," uvedla Lenka Krohová.

Přimdský jarmark má své cíle a prodejci chtějí vyzvat i ostatní obyvatele, ať se k nim připojí.

„Zatím jsou prodejci většinou živnostníci, ale hlavním cílem jarmarku je, aby měli obyčejní lidé, kteří jsou šikovní a doma něco vyrobí, vypěstují, vychovají, možnost si to prodat. Zatím to naši lidé ještě neumí. Lidé mají doma přebytky a neví co s tím. Stydí se to nabídnout. Je to škoda. Raději si koupím okurku od souseda, než chemicky vypěstovanou a nákladně dovezenou okurku ze Španělska," říká Iveta Junková.

Místo si prodejci vybrali kvůli tomu, že obyvatelé Přimdy nemají kam za kvalitním produktem jít.

„Přimda je spádovou oblastí pro své okolí. Lidé mají omezené možnosti v nákupu kvalitních potravin. V podstatě musí za kvalitním produktem jet do Německa nebo do větších měst. Lidé začali oceňovat kvalitu. To, co jim člověk nabídne na jarmarku, si v supermarketu nekoupí. Když se podíváte na koláč v marketu a koláč udělaný doma, z poctivých domácích surovin, tak to jistě poznáte," poznamenal Lukavský.

A o srovnání chutí toho sýrařka hodně ví. Kladnou kritiku slyší i z okolí.

„Také mé originální domácí kozí sýry nemůžete chuťově srovnávat s marketovým výrobkem. Ať je to domácí uzenina, koláč, nebo sýr, jsou to výrobky udělané s láskou a ta je tam znát," pokračovala Junková.

Cílem prodejců není si vydělat na tržbě. Chtějí mít dobré zákazníky a ukojit jejich potřebu. Takový zákazník se rád zase vrátí.„Chceme lidem nabídnout na co byli odjakživa zvyklí a dopřát jim hlavně kvalitní český produkt," řekl Lukavský.

K prodeji na jarmarku se lidi postupně přidávali, až je prodejců plné náměstíčko.

„Dalším a nezanedbatelným významem jarmarku je, že je to místo setkávání se. Lidé z vesnic se navzájem znají ze škol, ze zaměstnání, ale už se nevídají. Až zde na jarmarku, opět se po létech potkávají a popovídají si. I to nám dělá velkou radost," zakončila Junková.