„Je zarážející, že na firemních poutačích stojí, že Ideal hledá nové pracovníky do výroby a kolik si zde mohou vydělat a při tom chce naopak propouštět,“ uvádí ve svém dopise neznámý autor.

Zvěst o plánovaném propuštění se dostala už i k uším ředitele společnosti. „Ano, slyšel jsem o tom. To, že bychom ale měli propustit pětinu zaměstnanců, je jedna obrovská fáma, která se ovšem nezakládá na pravdě. O tom bychom v první řadě jednali s odbory, ale přes nás jsme k nim takovou zprávu rozhodně nepustili,“ řekl Deníku Luděk Bejbl.

„Byli bychom sami proti sobě, kdybychom chtěli propustit pracovníky, které jsme před třemi měsíci zaškolili,“ dodal ředitel Idealu.
Anonym zároveň poukazuje na to, že mezi prvními zaměstnanci, kteří se ocitnou na dlažbě, budou ženy, které do firmy nastoupily po mateřské dovolené a bylo jim umožněno pracovat na jednu směnu. „Ty by měly být v současné době zátěží pro firmu, neboť pokrývají pouze ranní směnu,“ píše.
„To by byla diskriminace, která v tomto podniku nemá místo,“ zareagoval Luděk Bejbl.

Kdyby měla společnost v úmyslu propouštět, jako první by prý na řadu přišli zaměstnanci, kteří v podniku pracují pod agenturami, tedy cizinci. V podniku tvoří třicent procent pracovních sil.

Podle našich informací stále platí, že Ideal Automotive naopak dělníky do výroby shání. „Budujeme totiž nové linky,“ vysvětlil Luděk Bejbl.
„Máme zájem stabilizovat kolektiv, který u nás bude pracovat rád a za slušné peníze,“ dodal ředitel.

Na zvěsti o propouštění jsme se zeptali také zaměstnanců firmy. „Něco takového jsem slyšel, ale to by se snad mělo týkat pouze pracovníků agentur,“ pokrčil rameny úsekový mistr František Bareš. „Ke mně se taková zpráva nedostala. A toho, že bych měla být propuštěna, se nebojím,“ řekla dělnice Růžena Oncirková.

Nad důvodem šíření poplašné zprávy personální šéf Idealu jenom krčí rameny. „To mohl třeba udělat někdo, kdo byl přijat a po zkušební době pak byl z nejrůznějších příčin propuštěný,“ domnívá se Pavel Filo.