„U nás v pneuservisu jsme obsloužili asi jednu čtvrtinu zákazníků, kteří si přinesli protektorované pnumatiky,“ říká Jan Ernst z Bezdružic. „Takové gumy bez problémů vyměníme, ale je nutné použít velké množství závaží k vyvážení kola,“ poukazuje Ernst. „Koupit si protektor je sázka do loterie,“ upozorňuje Karel Hyttner z pneuservisu v Boru. „Lidi mi sem nosí na přezutí i starší pneu z Německa. Dělám tu práci patnáct let, starší pneu a protektory nedoporučuji. Dnes se jezdí rychle a každá pneumatika má svoji životnost. Stává se, že ani ne za rok se udělá na gumě boule a to je pak špatné,“ uvedl Hyttner.

„Ceny nejlevnějších pneu se dnes pohybují kolem osmi set korun. To je stejné jako u protektorů. Už šest let proto protektory neprodáváme,“ dodal. „Ne, protektory nepoužívám. Koupila jsem přes internet značkové pneumatiky,“ řekla Alena Rybáčková.

„V pneuservisu mi je potom vyměnili bez problémů,“ doplnila řidička. „Ceny některých nových pneu jsou dokonce nižší než protektorů,“ uvádí Pavel Šťástka z pneuservisu v Tachově. „Montážní firma ručí za svoji práci a když se pak něco stane, tak problém musíme řešit my,“ poukazuje na problematiku použitých a protektorovaných pneumatik.

„Pneumatiky z Číny se sem vozí i za deset dolarů. Mají okopírovaný dezén předních výrobců a tak vytlačují z trhu protektory,“ vysvětlil Šťástka. „Jezdí k nám zákazníci, kteří koupili staré pneumatiky a chtějí přezout kola. Ty vždy upozorňujeme na možné riziko,“ doplnil Karel Čech.