Z dvacítky učitelů se jich ke stávce v této škole připojily tři čtvrtiny, a tak zůstala škola částečně v provozu. „Pět učitelů nestávkuje, ti dnes učí na prvním stupni, který má čtyři vyučovací hodiny,“ sdělil Deníku ředitel školy Jan Kubát. Z organizačních důvodů bylo také nutné dvě třídy spojit do jedné.

Ve škole ale byli v den stávky všichni učitelé. „Opravují písemky, domlouvají se, jak budou organizovat vánoční jarmark a výzdobu ve škole a podobně,“ popsal dále ředitel.

O tom, že se Kostelní ke stávce připojí, bylo rozhodnuto už na sklonku minulého týdne. „Stávkový výbor se sešel už v pátek a dohodli jsme se, že stávkovat budeme,“ uvedl Kubát s tím, že tolik diskutované platy učitelů jako jedna z hlavních příčin stávky, nebyly ovšem prioritou protestu.

„Chceme především ukázat na problémy ve školství. Tímto problémem nejsou mzdy. Ty nám prestiž nezvýší, spíše budou budovat závist a podobně. Pro nás je důležité upozornit na špatně připravenou inkluzi, do které utíkají miliardy. Další peníze utíkají do pomůcek, protože my musíme dělat projekty z programu IROP, abychom vybudovali nové učebny, což znamená další administrativu navíc,“ vysvětlil svůj pohled ředitel školy.

PROČ STÁVKUJI

Mezi pedagogickými pracovníky, kteří vstoupili v tachovské škole do stávky, byla také učitelka jazyků Magda Pecnová. „Mě na stávkových požadavcích zaujaly témata týkající se inkluze, protože pro mne je velice těžké učit ve třídě, kde mám hodně rozdílné úrovně žáků. To znamená, že se v jedné třídě musím věnovat žákům, kteří mají velmi speciální požadavky, mezitím se věnovat těm ostatním, a nerada bych děti ošidila o to, pro co si do školy přišly, tedy o vzdělání,“ vysvětlila.

STÁVKA NENÍ ŘEŠENÍ

Mezi pěticí nestávkujících byla Alena Bartošová, učitelka češtiny a hudební výchovy. „Neuznávám stávku jako způsob protestu nebo vymáhání něčeho,“ okomentovala Deníku svoje rozhodnutí nepřipojit se.