Celá stavba má být dokončena sice až v květnu, první velké změny ale čekají řidiče už na konci první únorové dekády. „Aby mohla být nová silnice napojena na stávající pozemní komunikace, nás čekají dvě dopravní omezení. Již od 10. února dojde k úplné uzavírce silnice II/605 a bude prováděno propojení nové silnice na Plzeňskou ulici. Dočkáme se tady nového povrchu komunikace od nového napojení silnice II/230 až ke křižovatce s ulicí Stodská,“ informuje na webu stribro.cz Jan Vačviric ze sekretariátu Městského úřadu Stříbro.
Objízdná trasa povede podle jeho dalších informací až do ukončení stavby ulicí Vranovská a dále směrem k areálu bývalé šachty a bývalému Siemensu.
„Po dokončení nové křižovatky na konci ulice Plzeňská, řidiče čeká významná dopravní změna, protože nová silnice vedoucí k dálnici D5 se stane komunikací hlavní a silnice na Plzeň silnicí vedlejší,“ doplnil dále pracovník stříbrského městského úřadu.
Současný přivaděč ze Stříbra k dálnici u Ostrova je plný serpentin, právě prováděná stavba má tento úsek nahradit. „Současná silnice II/230 má v nahrazovaném úseku nevyhovující šířku bez krajnic a je pro řidiče nepřehledná a nebezpečná i kvůli mnoha zatáčkám, které nemají základní normové parametry,“ informuje ke stavbě Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.
Připojení nové rovné silnice na zbývající část se v prostoru Jirná – Myší kopec bude provádět od poloviny dubna. Silnice bude v tu dobu zcela uzavřena.
Přeložka je dlouhá 1,3 km a původní rozpočet stavby je 89 milionů korun.