Na problém nás upozornilo několik místních motoristů.

„Projíždím místem každý den, auto v tomhle místě se mnou pekelně háže. Podle mého to nemohlo projít ani kolaudací,“ míní řidič, který si nepřeje zveřejnit své jméno. Redakci je však známo.

My jsme se na místo taktéž vyrazili podívat a zkusili jsme si v devadesátce zatáčky projet.

Nejprve jedeme od Boru směrem na Planou. Služební Škoda Fabia se jen mírně nakloní ale ve volantu je cítit, že běžné letní pneumatiky Barum mají co dělat. Jen pro přesnost dodáváme, že náš vůz není vybaven systémem ABS ani dalšími prvky výbavy zvyšující jízdní bezpečnost. Otáčíme se na křižovatce na Damnov a jedeme zpět, opět auto rozjedeme na předpisovou devadesátku a před nájezdem do inkriminovaného místa nás značky upozorňují na zúžení komunikace. Pravá, levá a fabii se klepe zadek jako rosol. Musíme hodně točit volantem, abychom srovnali směr.

Neváháme a voláme i tiskové mluvčí Ředitelsví silnic a dálnic Martině Vápeníkové. Ta shodou okolností místem projížděla jen několik minut před naším testováním, když jela do Velké Hleďsebe otevírat nový obchvat. „Projela jsem úplně v pohodě, bez problémů,“ líčí své poznatky Vápeníková. „Řidiči si musí uvědomit, že na této komunikaci se skutečně musí jezdit devadesátkou. Kdyby zatáčky nesplňovaly normy, nemohla by být ani stavba zkolaudována a my bychom nemohli na silnici vpustit auta. Navíc, úsek splňuje všechny dané normy i ty, které určují úhel zatáčky,“ vysvětluje mluvčí Vápeníková.

Nám ovšem po testování nezbývá motoristům doporučit, aby rychleji, než devadesátkou úsekem neprojížděli. Skoro bychom se přikláněli i k možnosti, aby byla v místě snížená rychlost na osmdesát nebo sedmdesát kilometrů za hodinu. Také víme, že se v místě staly nejméně dvě dopravní nehody, které způsobila nepřiměřená rychlost.