Přestřižením pásky byla rekonstrukce včera oficiálně ukončena. Rekonstrukce obou zhruba čtyřkilometrových úseků stála dohromady 58 milionů korun, z velké části byla financována prostřednictvím Regionálního operačního programu Jihozápad.

Rekonstrukce asfaltobetonového povrchu silnice včetně jejích ložních vrstev byla provedena za úplného uzavření komunikaci, což přispělo k vyšší kvalitě vozovky. Součástí stavby bylo i provedení povrchové úpravy všech sjezdů a rozjezdů křižovatek, dosypání a zpevnění krajnic, včetně nového vodorovného dopravního značení.

Mezi oběma rekonstruovanými úseky je ještě další část, opět přibližně čtyřkilometrová mezi Úšavou a dálničním sjezdem, která ještě opravena není. „Celý tento úsek je špatný. Jsou tam plošné deformace, trhliny, spadlé krajnice. To by určitě mělo být na pořadu dalších investic, ale zatím se to nepovedlo dát do výzvy dotačního programu, protože tam jsou ještě některé nedořešené pozemkové vztahy," vysvětlil Deníku generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavel Panuška.

Podle něj se určitě najde další možnost financování pomocí dotací, ovšem v prvním pololetí příštího roku to prozatím nebude. „Jakmile vyřešíme vlastnické vztahy kolem pozemků, okamžitě rekonstrukci do programu zařadíme," doplnil.

Souběžně s opravou silnice mezi Pernolcem a Přimdou se asfaltovala silnice mezi Vysočany a Velkými Dvorci. Povrch se pokládal za plného provozu. „Tam byla vysoutěžena cena necelých třicet milionů korun a rekonstrukce byla financována rovněž pomocí dotace. Připravujeme projektovou dokumentaci tak, aby byla dokončena celá komunikace číslo 605 až do Rozvadova," sdělil Deníku Martin Vít, technický náměstek Správy a údržby silnic Plzeňského kraje.