„Pro silničáře začíná zimní období 1. listopadu a končí 31. března. Tady na Tachovsku máme čtyři pracoviště – v Tachově, Stříbře, Vysočanech a Plané. Staráme se o 784 kilometrů silnic. Z toho jednadvacet kilometrů je silnice první třídy patřící státu, zbytek jsou komunikace druhé a třetí třídy, které jsou ve vlastnictví kraje,” řekl ředitel Sedláček.

V okrese je stanoveno pořadí údržby jednotlivých silnic, v němž hraje hlavní roli jejich důležitost. „Jako první musí být do dvou hodin po spadu sněhu ošetřeny dálniční přivaděče a další vybrané komunikace,” řekl ředitel. Údržba na silnicích v druhém pořadí musí být provedena do šesti hodin po spadu sněhu a na silnicích ve třetím pořadí do dvanácti hodin. „Směrodatný je pro nás plán zimní údržby, který každoročně zpracováváme v součinnosti s dalšími organizacemi a institucemi, jako je například policie, ČSAD, hasiči, odbory dopravy či životního prostředí a další,” uvedl Sedláček.

Podle ředitele je SUS dostatečně vybavená technikou. V těchto dnech finišují s její přípravou na zimu. Každým dnem očekávají dodávku nového nákladního auta a chystá se také výměna starých traktorů za nové. „Posypovými materiály jsme zásobeni dostatečně, v průběhu sezóny budeme ale reagovat na podmínky případným doplněním soli či zdrsňujících materiálů,” uvedl ředitel.

Každoroční náklady na zimní údržbu v okrese se pohybují v rozmezí od 28 do 32 milionů korun. V minulé extrémně dlouhé zimě to bylo 34 miliony korun. „Rád bych věřil tomu, že letošní zima bude mírnější a kratší, tím pádem i míně nákladná,” přál by si ředitel Sedláček.