Zhruba obden vyjíždějí silničáři časně nad ránem a sypou. V čase, když vy ještě spíte, oni mají plno práce. Přestože je venku přes den nad nulou, k večeru klesá teplota do mínusových hodnot.

„Silnice namrzají, protože jsou k ránu mokré. Mnoho lidí toto nezaznamená, protože než se většina řidičů vydá do zaměstnání, silničáři mají práci odvedenou," utvrdil Jiří Franěk ze Správy a údržby silnic.

Lesíky, parky a v nich černé vozovky, které se tváří nenápadně – jde ale o problémové úseky, které často v tomto období kloužou. „Na průvanu se silnice vyfouká. V místě, kde se vítr neopře nebo nezasvítí sluníčko je to nebezpečné, konkrétně myslím lesíky. Dalším místem s výstrahou je silnice s malým provozem a mosty, protože namrzají zespodu a jsou na mráz náchylné," popsal.

To, že se sype, dokazují i lednové statistiky. Za necelý měsíc – konkrétněji do 19. ledna – se vysypalo 662 tun soli, což činní 1 200 tisíc korun. Tam, kde se sůl používat nesmí je rozházena kamenitá drť a za devatenáct lednových dnů se jí vypotřebovalo 650 tun. Aby toho nebylo málo, i se solankou jsou náklady za posypový materiál v celkové výši 1 700 tisíc korun.

„Mimo ranní údržbu vozovek je náplní práce silničářů úklid po silném větru, který byl na území celého Tachovska v minulém týdnu.

„Postupně odklízíme popadané větve a stromy, spadlá elektrická vedení a obrovské množství popadaných a roztrhaných zásněžek. Ty budou pracovníci odklízet a opravovat ještě několik dní, protože jich je hodně. Musí je stihnout opravit zavčasu dokud nejsou mrazy. Jinak kůly do země nezatlučou," popsal pracovník Franěk.

Silničáři také prořezávají stromy a odklízí větve. „Pokud je podél cest nějaký uschlý strom, je jasné, že zde prořezávka nemá smysl a takový strom se rovnou pokácí," doplnil.