Například tento týden pracovníci Správy a údržby silnic káceli stromy u Dlouhého Újezdu. Dva statné javory byly již v kritickém stavu a hrozilo nebezpečí pádu na komunikaci u obce. „Se dřevinami se v tomto období pracuje velmi často," řekl Deníku vedoucí tachovské pobočky Správy a údržby silnic Miroslav Klika.
Krom práce s dřevinami na silnicích probíhá klasická údržba, která je nutná po celý rok. „Musí se rovnat patníky, opravovat dopravní značení. Na práci je stále něco," vysvětlil Klika.

I přes situaci, která venku převládá, silničáři do boje proti namrzlým plochám již vyrazili. „Zatím bylo použito nějakých sto patnáct tun posypových materiálů," dodal k tématu vedoucí tachovské pobočky Správy a údržby silnic. I přes vysoké číslo je to ovšem zanedbatelná jednotka. „Zatím bylo použito minimum materiálu, který je připraven pro tuto zimu," řekl Deníku Jiří Šlapnička z SÚS Plzeňského kraje.

Podle jeho názoru by mohl celý Plzeňský kraj, vzhledem ke stávající situaci, ušetřit částku až 15 milionů korun. Vše ovšem záleží opět na počasí. „Na další týden je vyhlídka na sníh podobná jako teď. Ale jsme zatím v polovině měsíce, může se stát téměř cokoliv," dodal Šlapnička.

Počasí zatím zůstává vstřícné, ale i přes to jsou silničáři již v pohotovostním režimu. „Od čtvrtého listopadu se začínají podávat celorepubliková hlášení o sjízdnosti silnic a během následujícího týdne bychom se měli dozvědět, jestli bude spuštěna větší pohotovost," řekl již dříve na toto téma Jiří Franěk z Údržby silnic a dále dodal: „Jde o to, že jakmile už jednou silnice posypeme, musíme již sypat skoro každý den, protože díky soli silnice zůstanou vlhké, proto se snažíme se zimní údržbou počkat, jelikož je to každý rok nákladná záležitost."

Těžko posoudit jestli nás čeká zima jako na počátku roku 2015, kdy bylo za pouhých 19 lednových dní použito 620 tun soli a dalších 650 tun kamenné drti.