S nápadem přišel loni koncem roku Jaroslav Hofmann z Čečkovic. „Nastaly tvrdé přípravy. Muselo se zajistit vše kolem aut, ale také itinerář," říká majitel několika veteránů. Na pomyslný start se 16. června postavily dva vozy Ford Capri a jedna Alfa Romeo, všechny kolem třiceti let stáří. Za volanty usedli Jaroslav Hofmann, Jiří Švehla a Pavel Květoň. Role navigátora se ujal Michal Hofmann. Celkem ujeli za sedm dní trať dlouhou dvanáct set kilometrů. A na vozech se projevilo stáří i délka tratě. „Všichni jsme měli technické problémy, ale všichni tři jsme v pořádku dojeli," dále říká Hofmann.

Původní trasy dané itinerářem se nakonec ale nedrželi. Na cestách zjistili, že to není možné a tak neprojížděli jednotlivá města a obce, ale použili dálnice. Dvě noci strávili v Kaprunu, odkud vyjížděli pod Grossglockner. „Projezdili jsme, co se dalo, snad všechny dostupné vyhlídky. S auty jsme se pohybovali asi ve dvou a půl tisíci metrech nad mořem."

Starý Ford Capri si po rovinách vzal devět litrů benzínu na sto kilometrů. „V horách při stoupání i dvanáct a půl a kolegovi přes patnáct litrů," poukazuje řidič vozu. První technická nesnáz se projevila ještě v Čechách. „Prudčeji jsem zabrzdil a uvolnily se šrouby na nápravě. Když jsem to viděl, zděsil jsem se. Měl jsem ale krabici se šrouby a tak na odstavné ploše ještě v Českých Budějovicích jsem to opravil a mohli jsme pokračovat," popisuje příhodu a dodává další s druhým fordem, který nechtěl startovat. Opět po drobné opravě ale mohli všichni pokračovat v cestě. „Přímo cestou na Grossglockner se stalo to, že kolega jel fotit vodopády a už se nevrátil. Dal nám vědět a tak jsem za ním nahoru dojel a auto bylo opravdu nepojízdné. Vyhořela mu elektrika. Odtáhli jsme ho na nejbližší odstavnou plochu. Za půl hodiny jsme nahradili některé elektrické dráty a auto zprovoznili, odjeli a druhý den vše spravili. Jenže začaly zlobit i svíčky v motoru. Dojeli jsme do značkového ford servisu a tam nevěděli, co je to Capri. Nakonec jsme v jedné malé autodílně svíčky sehnali. Přivezli je na objednávku do hodiny," dále popisuje příběhy pod Alpami.

I přes jisté potíže měla ale parta nadšenců dost času si prohlédnout alespoň část velehor. „Je to nádherná příroda. Co je na fotkách, to je tak maximálně deset procent toho, co vidíte ve skutečnosti."

Hned po příjezdu zpět domů začal Jaroslav Hofmann plánovat další akci. 
„V září bych rád udělal sraz vozů Ford Capri na Klínovci a za rok znovu jedeme do Alp prohlédnout to, co jsme nestihli," dodává rozhodně a natěšeně.