„Na posledním jednání nám bylo potvrzeno, že se správa pokusí získat na studii dotaci,“ řekl Deníku starosta Bezdružic Jan Soulek. Studie by podle jeho slov měla stát v rozmezí od sedmi set tisíc do jednoho a půl milionu korun. Studie by se měla zabývat nejen stavebními předpoklady, jako je třeba několik variant zabudování trati do terénu.

Řešit bude také efektivnost myšlenky na prodloužení trati. S prodloužením železniční trati z Bezdružic do Teplé počítá také projekt optimalizace regionálních tratí, navazující na optimalizaci hlavních tratí. Ta v současnosti pokračuje mezi Plzní a Chebem. „V souvislosti s touto optimalizací máme také k dispozici diplomovou práci z vysoké školy železniční dopravy, která už detailně řeší jízdní řády a provoz na úseku mezi Bezdružicemi a Teplou,“ dodal Soulek.

Prodloužením trati tak vznikne také první přímé železniční spojení z Karlových Varů do Plzně, čímž by se vlakové spojení mezi těmito dvěma městy zkrátilo na 75 minut, což je doba srovnatelná s autobusovými spo­ji. Další setkání iniciátorů prodloužení trati bude v únoru v Teplé. „Snažíme se shánět podporu pro tuto myšlenku na všech stranách,“ uvedl Marek Plochý ze sdružení Plzeňská dráha, které pořádá i akce spojené s rozšířením trati. Například v červenci v rámci Bezdružického parního léta budou na trase do Teplé jezdit autobusová doprava.