Jak jsme vás infromovali v jednom z lednových vydání, stará budova v Hornické ulici už nebyla vyhovující a proto se hasiči už v lednu přestěhovali do nových prostor. Navíc, některé zásahové vozy byly do té doby garážovány mimo budovu, což podle hasičů komplikovalo nejen její obsluhu, ale i koordinací zásahů.

Požární ochrana se tak na Tachovsku, alespoň podle slov náměstka pro ekonomiku krajského Hasičského záchranného sboru (HZS) Vladimíra Lejska dostala na vysokou úroveň.

Do stavby ale promluvily finanční prostředky, respektive hospodářská recese. Prvotní plány totiž počítaly s tím, že budova bude o něco větší, než ve skutečnosti je. V plánu byl i heliport. „Skutečně, ty finanční prostředky už nebyly,“ potvrdil Deníku Miroslav Štěpán, generální ředitel HZS ČR s tím, že na funkci stanice by to ale nemělo mít žádný vliv. „Dále, v rámci České republiky je to na dlouhou dobu jedna z posledních staveb, které otevíráme. Ale jak jsem řekl, vše, co hasiči ke své akceschopnosti potřebují, ve stanici je,“ uvedl generální ředitel. Připomněl však potřebu zastřešeného stání pro služební osobní vozy a přiznal, že síť heliportů by měla být rozhodně hustější.

Samotní profesionální hasiči si ale budovu pochvalují. „Jsme spokojení,“ shodli se. „V nové stanici se nám líbí. To víte, pár let jsme byli zvyklí na sestavení aut ve staré budově a tady je to všechno jinak, ale to opravdu nijak nehraje vliv,“ řekl s úsměvem jeden z hasičů.

Hasiči, kromě nové budovy, dostaly od rafinérské společnosti Mero další kontejner, který by měl sloužit při likvidaci ropných havárií. Tachovští profesionálové by totiž v případě nutnosti vyjížděli k havárii ropovodu, který Tachovskem prochází.

Celkové náklady na stavbu dosáhly hranice jedenaosmdesáti milionů korun. „Finanční prostředky získal krajský hasičský záchranný sbor ze státního rozpočtu a více než čtrnáctimilionovou sumou se podílel Plzeňský kraj,“ uzavřela tisková mluvčí krajských hasičů Alena Marešová.

Infoblok:
Budova byla postavena v Plzeňské ulici, v těsné blízkosti silnice číslo 198. Pozemek, který byl pro stavbu určen, byl ale velmi svažitý, takže pro rychlý a bezpečný přesun požární techniky bylo nezbytné věnovat zvláštní pozornost úpravám terénu. Objekt je z části přízemní a z části dvoupodlažní. V jedné části je i sušící věž na hadice. Konstrukčně byla budova řešena jako železobetonový prefabrikátovaný sklete s vyzdívkami z cihel se živičnou střešní krytinou. Před stanicí byla vubudována asfaltová plocha umožňující bezpečný výjezd vozidel, řízený světelnou signalizací. Pod zpevněnou plochou jsou ukryty požární a retenční nádrže. Nová je i kompkatní trafostanice, která je přístupná z místní cesty.