VYBRAT REGION
Zavřít mapu

FOTOGALERIE: Stříbrští tělesně postižení budou mít snazší cestovaní

Stříbro - Vozíčkáři, ale i matky s kočárkem mají od čtvrtka nového pomocníka – nový nízkopodlažní autobus SOR B 10,5. Na stříbrském náměstí se včera uskutečnilo slavnostní předání do služeb stříbrské městské hromadné dopravy. Na předání se přišla podívat i Hana Turzová, která chodí za pomoci francouzské berle.

2.4.2009
SDÍLEJ:

Stříbrské MHD dostalo do výbavy nový autobus se speciální rampou pro vozíčkáře a kočárkyFoto: DENÍK/Josef Holek

„Autobus má pro mne velký význam. Bude se mi z něj dobře vystupovat i nastupovat. Lepší, než vysoké schody. Už se mi stal na schodech v autobuse nepříjemný zážitek,“ uvedla Turzová.

Moderní autobus se sníženou podlahou a výsuvnou nájezdovou plošinou bude přínosem zejména hůře pohyblivým občanům, vozíčkářům i maminkám s kočárky.

„A také minulý týden jsme měli jednání se zástupci jednotlivých firem o tom, že bychom až k nim prodloužili linky. Existence nového autobusu tomu potom jen napomůže. Vše také zapadá do koncepce města, které se snaží vytvářet vhodné podmínky pro tělesně postižené spoluobčany,“ podotkl stříbrský starosta Miroslav Nenutil.

„V současnosti na lince MHD ve Stříbře jeden nízkopodlažní autobus jezdí. Od prosince 2006 brázdí ulice vůz SOR CN 12 EKOBUS s pohonem na stlačený zemní plyn, ale má takový problém, a to ten, že musí často jezdit tankovat do Plzně. Také má nějaké mouchy, občas tedy stojí, nebo se opravuje. Nový jej vhodně doplní. Oba dva mají plošinu,“ řekl Deníku Josef Forejt, vedoucí dopravního útvaru plzeňské ČSAD s tím, že autokar je ojetý a je zakoupen od českolipské ČSAD.

Autobusová městská hromadná doprava byla ve Stříbře zavedena na počátku padesátých let minulého století.

„První linka spojovala vlakové nádraží s hlavním náměstím. S rozvojem města se její trasa prodlužovala až na dnešní Západní předměstí. V roce 1965 byla otevřena druhá městská linka od nádraží přes náměstí na východní předměstí do Brožíkovy ulice,“ popsal historii Zbyněk Hupák, vedoucí referent dopravy plzeňské ČSAD.

Po roce 1994 byly obě linky úpravou vedení sloučeny do jedné, jenž bez větších změn slouží obyvatelům města dodnes.

„Od konce šedesátých let minulého století zajišťovaly městské autobusy také provoz sezónní linky Stříbro, nádraží – Butov, určené pro přepravu rekreantů a chatařů do této oblasti Hracholuské přehrady. Provoz linky byl ukončen v roce 1991,“ dodal Hupák.

Autor: Josef Holek

2.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na snímku hlasoval Plzeňan Marian Bradáč, který v jedné z komisí také zasedal coby místopředseda.

Starostům se nevedlo, vyhrál jen jeden z nich

Rozkvetlé třešně u Těchlovic.
12

Síla přírody: ohořelé větve rozkvetly

Vrba: Máme co napravovat

Plzeň – Porážkou s Luganem připravili svým fanouškům velké zklamání. Už tuto neděli si je mohou fotbalisté Viktorie Plzeň částečně udobřit. V jedenáctém kole první ligy doma přivítají celek Zbrojovky Brno.

Asistenční pes s vámi nesmí, slyšela vozíčkářka v obchodu

Plzeň - Personál prodejny a ostraha zákaz vstupu popřely.

I v komunistické baště vyhrálo Babišovo ANO

Horní Kozolupy – Jako jediná strana v celém okrese dokázala KSČM v parlamentních volbách v roce 2013 získat přes padesát procent hlasů. Konkrétně 50,84%. Komunisté vůbec měli ve všech volbách v této obci na růžích ustláno.

Hubník: Škoda první půle

Lugano (od zvláštního zpravodaje deníku) – Utkáním proti Luganu naskočil znovu do mužstva po dlouhé pauze zaviněné vleklým zraněním. Svůj návrat si ale kapitán Viktorie Roman Hubník představoval určitě jinak. Jeho tým prohrál v Luganu 2:3 a ani on sám neměl svůj den.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení