„V půl druhé jsem měl vypravit vlak na Poběžovice, jenže strojvedoucí nikam nepojede. A já ho nemůžu nijak donutit,“ posteskl si. Výpravčí prý obdržel pouze od nadřízených v Plzni pokyn, aby odbavoval vlaky až po skončení stávky, tedy ve 14.15 hodin. Celkem se stávka dotkla provozu tří spojů.
„Neodjedu z tachovské stanice dříve, než uplyne ohlášených 60 minut. Patnáctiminutovým protestem vyjadřuji solidaritu s nedořešenou tragickou nehodou našeho kolegy na železničním koridoru a protestuji i proti důchodové reformě,“ prohlásil v kabině své staré lokálky strojvedoucí Ota Hönig.

Podle něj je práce strojvedoucího velmi náročná. „Mnozí z mých kolegů odešli po šedesátce do penze, užili si ji dva roky a pak zemřeli,“ říká.
Podle Höniga musí strojvedoucí zvládat ohromný stres, vyrovnávat se s nepravidelnými nástupy do směn a vyrovnat se i se špatnými hygienickými podmínkami během výkonu služby. „Někdy, když není čas dojít si někde na WC, musíme za jízdy močit do pet flašek. Slyšel jsem, že velkou potřebu vykonávají někteří mí kolegové na kýbl,“ popsal mašinfíra. Cestující vzali včerejší stávku vesměs s pochopením. „Já o ní vlastně ani nevěděla. Až v pokladně jsem zjistila, že někdo stávkuje,“ řekla Eva Omcirková, která cestovala do Lomu. Důvod stávky prý nezná.