„Marek je stuntrider, který je v České republice velmi uznávaný, pravidelně se v mistrovství republiky umisťuje na medailových pozicích, v posledních letech to bylo vždy druhé místo. Stuntridingu se vrcholově věnuje osm let,“ představila Marka za organizační tým Michaela Klimentová.

Kaskadér jezdí na třech speciálech, a to Kawasaki 636, Honda 600 F sport a Honda Repsol 1000. „Mohli jste ho vidět na velké akci světové úrovně Crazy Day v Praze,“ doplnila Klimentová.

Na sobotní Auto moto párty přivítáme další zvučná jména stuntridingu, jako jsou Jaroslav Janovský, Miroslav Mrázek, Václav Kopča, Martin Krátký a další.

Stuntriding se zrodil začátkem devadesátých let ve Velké Británii. Jak píše server stuntriding.cz, v ulicích měst a obcí se začaly množit bandy chuligánů využívajících japonské sportovní motorky k jízdě po zadním kole a k dalším trikům. Říkali si Streetfighters a stejně tak říkali svým motorkám. Největším hrdinou byl Gary Rothwell, který triky přivedl k dokonalosti a začal své umění předvádět na oficiálních show a vyhrával první závody. Z pouličního řádění se vyvinul nový extrémní sport s názvem stuntriding (v překladu kaskadérské ježdění), jehož hlavní náplní je dělat na silniční motorce kousky, které by pro normální jezdce znamenaly ztrátu kontroly, rozbitou motorku a výlet do nemocnice. Čím těžší trik tím líp a protože učení často provází pády, bývají motorky chráněny sestavou několika hrazení a padáků, aby mašina nárazem neutrpěla víc než je potřeba.

V Česku byl, jak dále uvádí stuntriding.cz, koncem minulého století synonymem stuntridingu Pavel Hanzlík. Proti dnešku se jezdil úplně jiný styl. Hanzlík byl také prvním, kdo se u nás začal stuntridingu věnovat profesionálně.