Město získávalo v minulých letech dotace z různých programů pravidelně. „Byly ovšem v řádu statisíců. Takhle vysokou částku jsme od Plzeňského kraje nikdy nedostali a já z toho mám velkou radost,“ potvrdil Deníku starosta Tachova Jiří Struček.

Na dokončení jízdárny je podle starosty třeba ještě zhruba sedmdesát milionů korun. „Žádali jsme o evropskou dotaci na celkové dokončení, to nám ale nevyšlo, protože jízdárna už je částečně obnovená památka a není to ruina. Přednost v těchto případech dostávají právě ohrožené památky a nám chybělo pět bodů, abychom se žádostí o dotaci uspěli,“ doplnil.

Expozice kovářství bude zřízena v suterénní části jízdárny, kde se už některé práce, především stavební úpravy celého prostoru, začaly provádět.

Expozice kovářství by měla být ve druhé největší jízdárně střední Evropy otevřena podle Stručka zřejmě už na jaře příštího roku. Celkové náklady jsou zhruba osm a půl milionu korun.

Jak Deníku sdělil kastelán tachovského zámku a jízdárny Pavel Voltr, expozice v dolní části stavby představí návštěvníkům v rámci prohlídkového okruhu kovářův byt a dílnu. „Prostory představíme jako nedílnou součást jízdárny, jako její perfektní zázemí, které bylo tehdejšími stavebníky do detailů promyšleno,“ uvedl kastelán.

Celková expozice pak ukáže funkčnost a kompaktnost celé stavby, kdy jedno patro bylo věnováno jen koním a jezdcům, další patro sloužilo divákům a jedno podlaží bylo určeno jako zázemí celého objektu. „Bylo to ideální dispoziční řešení, které není takto koncipováno ve slavné jízdárně ve Vídni. Sebemenší výklenek byl v tachovské jízdárně smysluplně využit a využití má i v současné době,“ doplnil Voltr.

Správa zámku a jízdárny už shromažďuje exponáty, které budou součástí prohlídkového okruhu. Některé z nich dostalo město darem od řady lidí z Tachova a okolí, některé pocházejí z depozitářů, další budou vyrobeny jako repliky, případně jsou ještě v hledáčku.