České dráhy totiž neplánují žádné větší opravy, které by zvýšily úroveň cestování. Přepravce uvažuje pouze o běžné údržbě. „Tachovské nádraží totiž není zařazeno do projektu revitalizace s názvem Živá nádraží,“ vysvětluje Markéta Krausová z tiskového oddělení Českých drah. V Plzeňském kraji je do projektu Živých nádraží, díky kterému se zvyšuje komfort odbavování cestujících, zahrnuta třeba hlavní vlaková zastávka v Sokolově, či Chebu. „Na těch nádražích, kde se nepodaří najít vhodného partnera v rámci projektu Živá nádraží, investují České dráhy vlastní prostředky,“ připomíná mluvčí.

Loni v prosinci dráhy dokončily rekonstrukci rokycanského nádraží. Tato rekonstrukce trvala rok a byla opravena fasáda, vyměněna okna a opravena byla také střecha. Dále došlo k úpravě vestibulu, kde přibylo kadeřnictví a bufet. V současnosti probíhá rekonstrukce na nádraží v Domažlicích, která potrvá až do července a během které bude taktéž opravena fasáda a budou se měnit okna. Pro cestující bude nainstalováno nové přehledné informační zařízení a zákazníci si koupí lístek v nových pokladnách.

V našem okresním městě je v současnosti naplánována jen menší oprava střechy. „Byla poškozena vichřicí Emma,“ říká Krausová. Vestibul tachovského vlakového nádraží ,je poničený, stěny počmárali vandalové. „Problém graffitů se netýká pouze tachovského nádraží, přestože cílem sprejerů jsou převážně vozy. V loňském roce jsme zaznamenaly 2 670 případů graffitů se škodou 17,1 milionu Kč. Zabránění tomu, aby lidé nepoškozovali majetek ČD je velmi složité. Pokud bychom zavřeli halu a tím chránili vlastní majetek, budeme čelit kritice ze strany cestujících, kteří budou muset za jakéhokoliv počasí čekat na vlak venku a sníží se jim tedy pohodlí cestování,“ říká Markéta Krausová. Tachovské nádraží patří k poměrně vytíženým. Kromě vnitrostátních pokladen je zde i mezinárodní pokladna a vlakový provoz je zde až do pozdních nočních hodin.