Dětský sbor už potěšil posluchače v Brazílii

TACHOV - Tachovský dětský sbor se vydal na turné po Jižní Americe, při kterém navštíví Brazílii, Paraguay a Argentinu. S námi můžete sledovat jejich putování, prožívaz jejich zážitky, cítit jejich dojmy…

23.10.2007

Pohled na Cukrovou homoli v Rio de Janeiro.Foto: Internet

Tachovský dětský sbor se vydal v pátek 19. října na koncertní turné po Jižní Americe, při kterém zazpívá v Brazílii, letmo navštíví Paraguay a autobusem projede polovinou Argentiny až do jejího hlavního města Buenos Aires.

Odjezd v pátek 19. října

Autobusem jedeme v 15 hod. do Prahy. Tam setkání s dalšími členy výpravy - Bárou Krčmářovou a Robertem Dvořákem. Čekání na odlet, v 18.30 odbavujeme kufry (některé vážily jako bychom jeli na čtvrt roku do Antarktidy). Airbus do Paříže se z Ruzyně odlepil včas. Svačina v letadle nám moc chutnala. V Paříži jedeme rychle přibližovacím autobusem na jiný terminál. Tam už byl připraven Boeing 747, kolos pro 450 pasažérů. Celé letadlo bylo obsazené, čekalo se jen na Tachováky. Měli jsme vyhrazená místa až úplne vzadu. Za chvíli jsme nad nádherně osvětlenou Paříží a pak už jen jídlo, spaní, jídlo. Ani jsme nezpozorovali, že jsme na opačné polokouli.

Letadlo bezvadně přistálo v Rio de Janeiro v 10.20 hod. (v sobotu) našeho času, 6.20 hod. místního času. Zdlouhavé čekání na odbavení, pak na reklamaci (Ivetě a Zuzce při překládání cosi urvali na kufru). Na letišti nás čekali „dobré víly“ - pan sbormistr Marco Aurelio, dále Alvaro - průvodce po Riu, pan Bernardo - náš manažer a řidič autobusu. Po přivítání jedeme na prohlídku Ria. Bezvadné počasí. Stadión Maracaná (kapacita 210 tis. fanoušků). Sambodromo - místo slavných karnevalů. Tam asi polovina sboru navlékla nádherné kostýmy a křepčila před aparáty a kamerami. Potom zastavení v moderní katedrále, focení před městským divadlem.

Zlatý hřeb našeho prvního dne v Riu byla vyjížďka lanovkou na „Cukrovou homoli“ - nádherna vyhlídka na město ze všech stran. Dolů jsme se dostali nadšení a hned „naším“ autobusem projeli všechny nejslavnější pláže Ria: Ipanema, Leblon a Copacabana. U té poslední jsme se na hodinu zastavili, nechali si omývat nohy studeným Atlantikem a prchali před vlnami.

Byl už nejvyšší čas vyjet do Petrópolis (město 65 km od Ria). Tam nás čekali rodiny našich hostitelů a pak rychle na kutě. Už se těšíme na další den - cestu do národniho parku Serra dos Orgaos. Zvláště nás potěšila zpráva, že v Tachově je 8 stupňů Celsia a sněží, tady je 30 stupňů a jasno – začíná tady jaro.

Druhý den

V neděli večer nás čekal první koncert turné. Zpívali jsme v kostele místní katolické univerzity. V úvodu koncertu účinkoval znamenitý chrámový chlapecký sbor. TDS měl hodinový program. Publikum bylo velmi srdečné, poslední písně odměnilo ovacemi vestoje. Pak zpět do „našich“ rodin na večeři.

Pondělí 22. října

Jedeme znovu do Ria. Hlavním cílem byla cesta na horu Corcovado se slavnou sochou Krista Vykupitele. Je vysoká 30 metrů a tvoří dominantu města. TDS se fotil ze všech pozic, pořídili jsme také fotky na příští propagační sborové materiály. Pak prohlídka starého Ria. Čtvrť Santa Teresa, akvadukt, staré tramvaje. Ještě rychle nakoupit suvenýry a zpět do Petrópolis. Zítra nás čeká rozloučení s našimi hostiteli, cesta autobusem do Ria a dlouhé putování do města Foz do Iguacu. Pojedeme 23 hodin, večer (ve středu) nás čeká druhý koncert a pak celodenní výlet ke slavným vodopádům. Nikdo není nemocný, všichni mají dobrou náladu a těší se na Argentinu.

23.10.2007 VSTUP DO DISKUSE

V klášterním kostele Nanebevzetí Panny Marie v Kladrubech se uskutečnil koncert partnerských měst.

Klášterní kostel patřil mladým zpěvákům

Černý led v kopci může způsobit, že auta kloužou zcela neovladatelně.
AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Domažličtí skauti přivezou v neděli Betlémské světlo

Domažlice – V sobotu 16. prosince převezmou skauti z celé Evropy ve Vídni Betlémské světlo, o den později, v neděli 17. prosince, bude vlaky rozvezeno po celém Česku.

Dobrovolníci pomůžou dětem s učením

Stříbro – Dětem z chudých a znevýhodněných rodin na Stříbrsku nově pomáhají dobrovolníci s učením. Služba je zaměřena především na to, aby dítě v podporované rodině dosáhlo co nejvyššího vzdělání.

BMW bude v Karlovarském kraji stavět polygon za čtyři miliardy

Karlovarský kraj – První vývojový areál společnosti BMW Group ve východní Evropě pro testování autonomních vozidel vznikne v Karlovarském kraji. Areál, který představuje investici ve výši tříciferných hodnot v milionech eur, neoficiálně se hovoří v přepočtu až o čtyřech miliardách korun, nabídne několik stovek nových pracovních míst.

Děti znovu kreslily obrázky, aby pomohly zvířatům

Plzeň, Stříbro – V sobotu od 16 hodin začne v pasáži OC Globus v Plzni prodej obrázků psů, koček, lišek a sov. Výtěžek pomůže zvířecí záchranné stanici ve Studánce na Tachovsku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.