Studentské úspěchy

Úspěšné studenty jsme ve škole nezastihli, tento týden mají povinnou praxi, ale ředitelka školy Jana Hrčková je s jejich úspěchy pochopitelně spokojena. „David Kovacs postoupil do republikového finále. Termín a místo ještě není stanoveno. V republikovém finále reprezentoval loni také Tomáš Hrdlička, který v konkurenci 24 škol skončil na sedmém místě," upřesnila ředitelka s tím, že letos skončil Tomáš v krajském kole třetí.

„Dobře si vedli i Vladimír Chodl a Jiří Čepelák. Jsou ve druhém ročníku a ze soutěže si odnesli cenné zkušenosti," dodala.

Vysílání žáků na odborné soutěže je podle Hrčkové dlouhodobou tradicí. „Soutěžíme také v dovednostech v oboru elektrikář, truhlář a zedník. Elektrikář Jan Pahorecký byl v loňském školním roce vybrán mezi nejúspěšnější žáky Plzeňského kraje za druhé místo v mezinárodní soutěži Vzdělání a řemeslo. Stejně úspěšní jsou také truhláři a zedníci, opakovaně se umisťují na předních místech," doplnila ředitelka.

Z uvedených úspěchů podle ní vyplývá, že škola umí studenty motivovat a připravit k tomu, aby se svému oboru věnovali, porovnávali si své dovednosti a pak je uplatnili – nejen při soutěžích, ale hlavně v zaměstnání, do kterého nastupují. „Konkrétně ve strojírenských oborech je o naše absolventy velký zájem a tím, že jsou ve třetím ročníku na praxi přímo v provozu firem, bez problémů získají zaměstnání. Stejná praxe je i v oboru strojírenství – do firem odcházejí absolventi na pozice konstruktérů, techniků kvality, plánovačů a vedoucích provozů," uvedla Deníku ředitelka.

Zázemí

V rámci zkvalitnění přípravy žáků na povolání nebo ke studiu na vysokých školách, se světecká škola neobejde bez moderního technického vybavení. „V letošním školním roce jsme začali používat již čtvrtou počítačovou učebnu se specializovaným software pro obory informační technologie a strojírenství. Ostatní učebny jsou standardně vybaveny počítači a projekční technikou, včetně interaktivních tabulí," popsala ředitelka školy.

Výuka je tak podle jejího vyjádření názornější a pro žáky také zajímavější. V rámci projektu Evropské unie nazvaného Peníze školám vytvářejí učitelé digitální učební materiály. Škola je k tomu vybavila notebooky a další technikou.

Silné je také zaměření výuky na jazykovou vybavenost absolventů školy. Studenti v rámci výuky vstřebávají nejen odbornou terminologii, ale také matematiku a odborné předměty.

„O tom, že technické obory nejsou tak složité, že většina má v sobě alespoň trochu talentu, se snažíme přesvědčit již žáky vyšších ročníků základních škol. Už třetím rokem pořádáme tzv. technické kroužky, při kterých zveme žáky do našich učeben a dílen, aby si vyzkoušeli jednotlivá řemesla," popsala Deníku další aktivitu, která může vést k pozdějším úspěchům studentů na odborných soutěžích, ředitelka Střední průmyslové školy v Tachově Světcích Jana Hrčková.