A nejčastější příčina? Jednoznačně rychlost. Ač za většinou bouraček stojí neukázněná jízda, bez škraloupu není ani silnice. Ta je úzká a za vlhka asfaltový koberec klouže i při opatrném průjezdu. Že není komunikace mezi Mariánskými Lázněmi a Chodovou Planou zrovna ideální, potvrzuje i Miroslav Sedláček ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje. „Nachází se zde totiž hned dva nebezpečné faktory. Jedním je nepřehledný horizont a druhým prudké nepřehledné zatáčky," zmínil před nedávnem v rozhovoru pro Deník.

Nemůžeme říci, že by se zdejší situace dopravním značením už neřešila. Na začátku nejkritičtějšího úseku, tedy u hráze rybníka, je značka doporučující čtyřicítku. Jenže, jde jen o doporučení a čtyřicetikilo­metrovou rychlostí se tu tedy plouží jen málokdo.

Problém by jistým způsobem řešil i obchvat Chodové Plané, který by s sebou přinesl i rozšíření tahu. „Jeho výstavba je pozastavena kvůli odvolání jedno z dotčených subjektů," připomněl Miroslav Sedláček.

Nejen tyto argumenty přinutily kompetentní úřady jednat. „S dopravním inspektorátem policie a tachovským odborem dopravy budeme v tomto měsící o situaci hovořit," potvrdil Sedláček. Výsledkem jednání by mělo být osazení značek snižujících rychlost. Jenže, policie ani silničáři nemohou o usazení patřičných značek rozhodovat. Nemají právo veta, takže mohou jen doporučit řešení. Rozhodnout může jen odbor dopravy tachovského městského úřadu. A nikdo z námi oslovených nechce konečný výsledek předjímat.

Mluvčí tachovské policie Dagmar Jiroušková na závěr připomněla statistiku z let 2012 a 2013.

„V rámci nehod nebyl nikdo usmrcen. V roce 2013 bylo v místě evidováno osmnáct lehkých nehod, o rok dříve pak pět takových. V roce 2013 havaroval jeden řidič pod vlivem alkoholu," vypočítala.

Jak jsme řekli, nejčastější příčinou byla nepřiměřená rychlost. Ve sledovaném období byla do statistiky zapsána devatenáctkrát. „Nesprávný způsob jízdy byl zaregistrován ve čtyřech případech, technická závada v jednom," uzavřela Dagmar Jiroušková.