Zamítl stížnost společnosti Bögl & Krýsl, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v roce 2005 vyloučila ze soutěže. ČTK to zjistila z webu soudu.
SŽDC nabídku sdružení vyloučila kvůli tomu, že nepředložilo doklad o odborné zkoušce úředně oprávněného zeměměřického inženýra podle předpisu Českých drah. Sdružení tvrdilo, že to nebylo nutné, a proto se obrátilo na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který mu nejdříve vyhověl a v prvostupňovém rozhodnutí zadávací řízení zrušil. V druhostupňovém řízení předchozí závěry ÚOHS změnil jeho tehdejší předseda Martin Pecina. Tendr byl podle něj v pořádku.
„Společnost Bögl a Krýsl respektuje rozhodnutí Ústavního soudu a tímto jeho rozhodnutím považujeme celou věc za uzavřenou,“ řekla mluvčí firmy Kateřina Plechatá.
Sdružení se rozhodnutí antimonopolního úřadu nelíbilo a obrátilo se nejdříve na Krajský soud v Brně. Soud verdikt šéfa ÚOHS v prosinci 2007 zrušil. Úřad podal kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (NSS), který stížnosti vyhověl, verdikt brněnského krajského soudu také zrušil a vrátil mu případ zpět. Oba soudy se kauzou zabývaly ještě dvakrát. Krajský soud v Brně naposledy v lednu 2010 žalobu stěžovatelů zamítl jako nedůvodnou. Jeho verdikt loni potvrdil i NSS.
Firma proti rozsudkům soudů podala ústavní stížnost. Tvrdila, že se soudy dopustily věcněprávního i procesního pochybení. Podle ÚS ale stížnost není opodstatněná. Firma se domáhala přehodnocení závěrů obecných soudů a v ústavní stížnosti uváděla stejné argumenty, se kterými se soudy už vypořádaly.
Stavba jednatřicetikilometrového úseku Plzeň-Stříbro byla dokončena předloni v květnu. Je součástí první části III. železničního koridoru z Prahy do Chebu a stála 4,4 miliardy korun.