To jsou dvě z řady výhod, které by podle iniciátorů přinesla výstavba železniční trati z Bezdružic do Teplé. Proto se bude o možnosti prodloužení železnice z Bezdružic jednat také v letošním roce.

„Chceme o tom znovu jednat. Prodloužení trati by určitě přineslo některé výhody, ale přednost zřejmě dostanou jiné projekty, jako jsou dostavby koridorů nebo modernizace stávajících tratí,“ vyjádřil se starosta Bezdružic Jan Soulek s tím, že letos by mělo být podepsáno memorandum mezi Plzeňským krajem a Správou železniční dopravní cesty o spolupráci. „Jednou z položek tohoto memoranda bude také trať z Bezdružic do Teplé,“ doplnil Soulek.

Představitelé obcí ležících na zamýšlené trati chtějí také získat podporu od nového vedení Karlovarského kraje. „Chystám se proto na schůzku s radním Kralovarského kraje pro dopravu,“ uvedl bezdružický starosta.

Železniční trať Bezdružice – Teplá má měřit zhruba čtrnáct kilometrů a měla by napojit stávající trať 177 Pňovany – Bezdružice na železniční trať 149 Mariánské Lázně – Karlovy Vary.

Záměr postavit tuto trať představila Správa železniční dopravní cesty v říjnu 2008.

Podle studie by trať měla být jednokolejná a vlaky by zde mohly jezdit rychlostí 80 až 100 km/h. Za Bezdružicemi se plánují zastávky Horní Polžice, Pačín, Křepkovice, Klášter Teplá a Teplá. Vrchol trati je u ve výšce 670 metrů nad mořem nedaleko Křepkovic.

Doba jízdy z Plzně do Karlových Varů by se díky nové trati měla zkrátit o více než hodinu. Zatímco teď jezdí vlaky přes Cheb nebo Mariánské Lázně přibližně dvě a tři čtvrtě hodiny, po trati přes Bezdružice a Teplou by jízda trvala hodinu a půl.

Náklady na vybudování trati se odhadují na půldruhé miliardy, další stamiliony by si vyžádaly nezbytné úpravy stávajících tratí.