Výluka, která začala 14. září již finišuje. Vlakový spoj bude opět k dispozici 20. listopadu, tedy v den, který již v předešlém zářijovém článku uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš. Přerušení vlakového spoje trvalo celkově 67 dní a dohromady celá oprava vyšla na částku 65 milionů.

Opravy a nová vylepšení by ovšem měly být citelné. „ Trať dostala nové betonové pražce a byla osazena bezstykovou kolejí. Přínos pro cestující je ve vyšším komfortu cestování. Bezstyková kolej je tišší a jsou odstraněny rázy, kdy kola železničních vozů dříve přejížděla přes dilatační spáry," vysvětlil funkčnost nových kolejí již jednou jmenovaný mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiáš.

Krom většího komfortu a menšího hluku se doprava vlakem také zrychlí. Vlaky na své cestě budou moci dosáhnout rychlosti až 60 kilometrů v hodině, což je maximální rychlost, kterou mohou vlaky na tratích tohoto typu jezdit .

„ Obvyklá rychlost těchto lokálek je kolem padesáti kilometrů v hodině, těch šedesát je opravdu maximální hranice. " vysvětlil strojvedoucí na trati Pňovany – Bezdružice Jiří Bízek a dále doplnil. „Té šedesáti kilometrové hranice se ovšem moc často nedosáhne. Na trati jsou různá omezení, například přes silniční přejezdy, kde je povolená rychlost čtyřicet kilometrů v hodině. U nás v Bezdružicích je na přejezdu nejvyšší rychlost dokonce třicet. Myslím, že podobné to bylo i na zmiňované trati Tachov- Planá. S novými kolejemi by to ale mohlo být jiné." Přepravovaným osobám se tudíž urychlí, což je velmi vítaná novinka. Podle slov některých se dříve rychlost podobala chůzi. Od výluk si cestující také odpočinou, jelikož podle slov Illiáše žádná další přerušení vlakového provozu do konce roku plánována nejsou.