Je nutné gumy vhodně skladovat, dbát o dobrý technický stav vozidla a mít lehkou nohu na pedálech. Příliš časté přidávání plynu (akcelerace) nebo bezdůvodné brždění nám vzorek našich pneumatika ničí.
Velký význam má rovněž vhodné huštění gum. Jsou-li podhuštěny, trpí bočnice pneu a dochází k jejich popraskání. Není pravda, že velké nedohuštění pláště pomůže v závěji nebo naopak přehuštění, že tvrdá pneumatiky prořízne sněhovou krustu…
Je však pravda, že mírně zvýšený tlak je vhodný, protože mráz náplň smršťuje. V každém případě je špatné používat podhuštěné pneumatiky. Ty špatně přenášejí tzv. příčné síly. V drážkách dezénu se vytváří letová výplň a bloky dezénu se stlačují k sobě. V extrémních podmínkách zkušení automobilisté lecjaké triky využívají, nicméně – střední Evropa není Skandinávie. V našich podmínkách je daleko nejnebezpečnější podhuštění, v Česku totiž hrozí akvaplanink. Podhuštění zvyšuje styčnou plochu pláště s vozovkou a tím zhoršuje odvod vody. Dnes se u nás povětšině k naplnění pneumatiky stlačený vzduch nepoužívá. Zkušenosti odborníků v pneu servisech potvrdily, že k huštění plášťů je vhodnější dusík nebo tzv. pneumix, který zachovává stabilní tlak. Má velké molekuly a mikropóry v pneumatikách, které se v chladnu zvětšují, přesto zamezí jeho průnik Pneumix má také také i menší a pomalejší teplotní roztažnost. Nedochází proto ke změně tlaku díky změně teploty okolí či pneumatik samotných. Má ještě další přednosti. Tlumí větší nárazy, je nehořlavý a oproti atmosférickému vzduchu, který obsahuje kyslík, nečistoty a vlhkost nepůsobí tak agresivně na vnitřní stranu pláště.
Životnosti kol významně pomůže, měníme-li naráz celé sady pneumatik. Při opakovaném stahování a nazouvání gum ubližujeme plášti nejvíce. Proto tak ušetříme čas i peníze. Celé sady není třeba znovu vyvažovat, tvrdí odborníci, ale přiznám se, že tak přesto činím, kdo ví?.
Pokud přistoupíme ke demontáži plášťů, před operací označme křídou směr jejich otáčení a umístění na vozidle. Je nutné, abychom je pečlivě ošetřili, odstranili písek a kamínky z dezénových drážek. Nějaké ošetření navíc není třeba, moderní pláště jsou ochrannými látkami impregnovány již ve výrobě. Při úschově dbejme na to, aby pláště byly uloženy v suché, chladné a tmavé místnosti. Pryž nahlodává olej, benzin, vazelína i jiné chemické prostředky. Pár desítek korun navíc, se podle mne, vyplatí.
Jaká je nejvhodnější sezónní úschova pneumatik na ráfcích? Uskladňujme v horizontální poloze, nejlépe na rovné dřevěné podložce. Jiná věc je samotné uskladnění pneumatik bez ráfků Ty skladujme ve vertikální poloze a každé čtyři týdny (!) je mírně pootočme. Tak se lze ubránit deformaci.