Legionářský vlak o dvanácti vagónech je totiž tažený parní lokomotivou, ovšem typem, který na bezdružickou lokálku nesmí. Trať a hlavně most je totiž konstruovaný na menší lokomotivy. „Po celou existenci lokálky směly přes most jezdit lokomotivy s nápravovým tlakem šestnáct tun," vysvětlil strojvedoucí Jiří Bízek, který po trati denně jezdí s osobními vlaky. „Na trati jezdí i nákladní vlaky, ale se stroji, které nepřekračují povolený nápravový tlak," dodal.

I když je legionářský vlak sestaven z lehčích vagónů, menší parní lokomotivy nemají takový výkon, který by dostatečně zvládl stoupání, která na trati z Pňovan do Bezdružic jsou.

Že se v současné době jedná o povolení, které by umožnilo vjezd větší lokomotivy na trať, Deníku potvrdil Marek Plochý ze spolku Plzeňská dráha. „Předpisy totiž určují, jaká kolejová vozidla na jakou trať mohou, případně nemohou vjet. Je to určeno pro každou železniční trať," uvedl s tím, že se čeká na vyjádření Správy železniční dopravní cesty, zda bude pro tažný stroj legiovlaku vydáno povolení, které by vjezd umožňovalo.

Pokud správce trati povolení nevydá, bude se muset najít jiná vhodná lokomotiva, která by vlak dokládající českou legionářskou historii do Bezdružic dovezla.

Legionářský vlak mapuje formou pojízdného muzea historii československých legií a je věrnou kopií skutečného vlaku, který jezdil v době první světové války na ruském území. Vlak má funkční poštovní vagón, kovářský, krejčovský, štábní a další. Několik vozů legionářského vlaku bylo postaveno také v dílnách hospodářského dvora v Krasíkově. „V červenci bude legionářský vlak v Bezdružicích nabízet nejen možnost prohlídek s průvodci, ale jednáme také o rekonstrukci bitvy z první světové války," uvedl Jindřich Sitta.