V sobotu v 15.53 hodin odvezl osobní vlak poslední cestující. Od neděle už nejezdí. „Na trati jezdilo denně až osm párů vlaků, teď v poslední době už jen tři, čtyři, a to pouze v některých dnech. Je to vývoj. Rychlíky ve Svojšíně přestaly zastavovat, a tak vlaky z Boru postupně ztrácely cestující i význam,“ povzdechl si Dufek.

Ke zrušení osobní přepravy mezi Borem a Svojšínem vedlo společnost POVED (Plzeňský organizátor veřejné dopravy) minimální vytížení cestujícími.

Osobní dopravu zajišťovaly na trati České dráhy čtyřmi páry vlaků. „Vlaky jezdily v různém rozsahu pouze v pátek, v sobotu nebo v neděli a v některé další vybrané termíny,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Provoz byl ale neekonomický. „Vlaky byly vytížené zpravidla pouze jednotlivci, jen v pátek a neděli tvořily občasně zvýšenou frekvenci studenti. Dlouhodobě se však v rámci Plzeňského kraje jedná o jednu z nejméně vytížených železničních tratí,“ vysvětlil za POVED Pavel Purkart s tím, že pro tyto cestující bude posíleno alternativní spojení.

Podle informací Deníku by v sezoně ale měl zůstat v provozu tzv. cyklovlak. „V současnosti probíhá vyhodnocování jeho provozu a jeho vedení v letní sezoně 2019 je zvažováno. Rozhodnuto bude patrně v prvním čtvrtletí příštího roku,“ doplnil.

Železniční trať číslo 178 mezi Borem a Svojšínem se ale neruší. „Trať bude dál v provozu. Jednak se tam pohybují manipulační nákladní vlaky a jezdí tam služební vlaky SŽDC,“ sdělila Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.