Už od března je čeká čtvrtletní výluka na trati Kozolupy–Stříbro, hned po ní následuje další, a to ze Stříbra do Svojšína. „Nepřetržitá výluka mezi Kozolupy a Stříbrem začne 7. března a potrvá do 6. června. Na trati se v těchto třech měsících přestaví železniční most u Bdeněvsi a současně s tím se bude provádět několik dalších stavebních prací,“ uvedl František Medek ze Správy železniční dopravní cesty.

Ještě v dubnu bude zahájena další stavba koridoru, a to v úseku ze Stříbra do Svojšína. Nepřetržitá výluka v této části trati začne 7. června a potrvá až do 11. prosince. Přepravu cestujících v obou úsecích budovaného železničního koridoru budou zajišťovat v době prací na koridoru náhradní autobusy. Osobními vlaky cestují přes Stříbro denně stovky lidí.

Největší špička je podle zástupce ředitele osobní dopravy pro Plzeňský kraj Vladimíra Kostelného na začátku a na konci víkendu. „Nejvíc lidí cestuje v pátek odpoledne, v neděli odpoledne a v pondělí ráno,“ uvedl Kostelný. Proto dráha nasadí ve špičce jako náhradní přepravu osm až dvanáct autobusů. „K tomuto číslu jsme dospěli na základě sledování dopravní frekvence a navíc si ponecháváme také malou zálohu pro případ většího počtu cestujících,“ doplnil Kostelný.

Stavební práce na trati v okolí města se bezprostředně dotknou také autobusové dopravy ve Stříbře. „V určitém okamžiku by se u nádraží mohlo pohybovat deset i více autobusů najednou. Proto budeme muset zřejmě omezit vjezd osobních aut k nádraží a vyřešit zde celkovou dopravní situaci,“ uvedl starosta Stříbra Miroslav Nenutil. Velká frekvence autobusů u nádraží může podle něj ovlivnit také stříbrskou městskou hromadnou dopravu, kterou čekají úpravy jízdního řádu. „Jaké konkrétní úpravy se jízdní řád dočká, o tom budeme ještě informovat,“ uvedl Nenutil.