Reaguji tímto na zveřejněný článek „Obchvat Chodové Plané má mnoho pro i proti“.

Historie obchvatu Planá – Velká Hleďsebe je jistě dlouhá, jak se o ní rozepisuje pisatel článku.

Je jistě zajímavá, ale současnost se týká výhradně obchvatu Chodová Planá – Trstěnice.

Následně od Trstěnic do Velké Hleďsebe prošla již přeložka silnice I/21 územním rozhodnutím. Na tomto úseku byly plně respektované připomínky Chodovaru. Přiložená situace z roku 1997 znázorňuje obchvat Chodové Plané západním i východním směrem. Východní obchvat nepokračuje na Mariánské Lázně, ale končí kruhovým objezdem za Chodovou Planou. Odtud je spojen se západním obchvatem pokračujícím směr Trstěnice.

Toto propojení znamená podjezd neb nadjezd železniční trati. Chodovar trvale bojuje proti podjezdu, který je zahlouben 6 až 8 metrů pod hladinou vodního zdroje. V tomto prostoru se obáváme o odvodnění vodního zdroje, ne o jeho znehodnocení jak mylně uvedl pisatel článku.

Posudky soudních znalců se značně liší od 70% jistoty až do jistoty s největší pravděpodobností.

Žádnou pravděpodobnost nemůžeme připustit, když se jedná o výjimečný vodní zdroj. Proto požadavek 100% jistoty.

Pisatel článku píše, že napojení na Broumov mimo obec je možné provést jižně od obce, což je jistě pravda.

Znamená to však podjezd pod železniční tratí před Chodovou Planou. V návaznosti na tento podjezd by bylo vhodné pokračovat v obchvatu západním směrem a tak celkově vyřešit odklonění dálkové dopravy z městyse a neohrozit tak vodní zdroj Chodovaru. Budovat dva podjezdy pod železniční tratí před a za Chodovou Planou je jistě nesmyslné plýtvání státními finančními prostředky.

Mapka se dvěma řešeními obchvatu Chodové Plané.

Co se pisateli jako ochránci přírody nelíbí – přehnojené rybníky, myslivecké přikrmování shnilými jablky a bramborami – se nám také nelíbí, škoda jen, že jsme se o tom dozvěděli až z uveřejněného článku.

Nemohu souhlasit se závěrem pisatele článku „Více nelze v současné době podle mne dosáhnout. Leda nechat vše při starém“. Jsem již starý člověk oproti pisateli, vím však jistě, že to, co platilo včera, nemusí platit dnes. Je nutné trvale reagovat na nové podmínky. To platí i o hraničním přechodu Broumov. Před pěti lety osobní doprava, nyní kamionová.

Dle mého názoru pro urychlení projekčních prací na obchvatu, by bylo vhodné rozdělení na dvě části:

1. část – dokončení obchvatu Plané, kde nestojí nic v cestě pro vydání územního rozhodnutí.
2. část – obchvat Chodové Plané. Zde posoudit východní a západní variantu. Pokud by se zastupitelstvo městyse rozhodlo pro západní variantu, která by byla podstatně levnější než východní, a nový pan ministr Bárta dobře slyší na úspory. Věřím, že obchvat by se urychlil tak, aby II. etapa navazovala na I.

Jiří Plevka