Do Nové Hospody už svážejí pracovníky autobusy s označením CTPark delší dobu, a to hlavně z Tachova a blízkého okolí. Nově od začátku dubna přibyla linka z Mariánských Lázní. Naopak zrušil provozovatel autobusy ze Stříbra.

„Autobusy mají zastávky po celé trase, kde bylo dosud dopravní spojení veřejnou dopravou nedostatečné a řada zaměstnanců neměla možnost se do CTParku Bor a zpět jednoduše dopravit," vysvětlil regionální ředitel CTP pro oblast Čech Tomáš Novotný.

Autobusové spoje jezdí několikrát denně v obou směrech, časy jsou nastaveny tak, aby lidé stihli vždy začátek ranní, odpolední i noční směny. A pracovníci, kteří směnu končí, mohou rovnou autobusem odjet. „Naše autobusy navíc nestaví na veřejných zastávkách hromadné dopravy, ale přímo u jednotlivých firem," doplnila manažerka parku Iveta Luňáková.

Od začátku tohoto týdne jezdí autobus také do Panattoni Parku do Ostrova. Vyjíždí ráno z Plzně.

„Spoj, který by lidem z tohoto směru umožnil ranní nástup do zaměstnání ve firmách sídlících v zóně, totiž doposud zcela chyběl. Bus proto nově objednává přímo společnost Panattoni Europe ve spolupráci s firmami v parku," sdělil PR manažer Jiří Sochor.

Podle generálního ředitele Panattoni Europe Česká republika Pavla Sovičky je spuštění nové linky z Plzně přes obce po cestě přímým výsledkem náborových dnů, které se v parku konaly začátkem března. „Náborové dny se zaměřily na hledání budoucích zaměstnanců právě z obcí směrem na Plzeň, kterým jsme přislíbili, že pro ně spustíme novou linku veřejné dopravy, která doposud chyběla, což samozřejmě omezovalo jejich možnosti v zóně pracovat," vysvětlil Sovička.

Nová linka vyjíždí každý všední den z Husovy ulice v Plzni po páté hodině ráno a pokračuje přes Vejprnice, Tlučnou, Nýřany a Heřmanovu Huť až do Panattoni Parku Stříbro. Autobus na místo dorazí ve tři čtvrtě na šest tak, aby lidé s rezervou stihli ranní nástup do práce. Doposud první ranní linka z obcí z tohoto směru přijížděla až o hodinu a půl později.

Autobusem pravidelně cestuje přibližně dvacet lidí. „Prozatím jde o pilotní provoz pro zhruba dvě desítky lidí. Nicméně předpokládáme, že kapacita se bude navyšovat," doplnil Sovička s tím, že do budoucna by se další podobné linky mohly podle zájmu zaměstnanců otevřít i v dalších směrech, odkud do parku dojíždějí.