Vloni na podzim prodal servis Jan Šmucler novému majiteli Liboru Jandovi. V květnu nový majitel obvinil původního z nedodržení podmínek kupní smlouvy a případ, který se zřejmě potáhne roky, nyní řeší právníci obou firem. Odnesli to zaměstnanci. Janda zavřel autoservis s tím, že jejich zaměstnavatelem je opět Šmucler.

Jedenáct pracovníků chodilo od konce května pravidelně před autoservis. Do práce se ale nedostali. Tento týden už před zamčenými dveřmi každé ráno v sedm hodin nepostávají.

„Vzhledem k tomu, že jsme nedostali v řádném termínu výplatu za část května a celý červen, podali jsme po poradě s právníkem okamžité zrušení pracovního poměru. Odeslali jsme ho Daliboru Jandovi v úterý, ve čtvrtek se nám vrátila doručenka," uvedl Petr Jiroušek.

Doplnila ho Ludmila Havlová. „Protože stále nevíme přesně kdo je naším právoplatným zaměstnavatelem, budeme výpověď s největší pravděpodobností posílat i Janu Šmuclerovi."

Janda zatím nijak nereagoval, neposlal ani zápočtové listy, bez nichž je těžko někdo zaměstná.

„První pracovníci servisu už k nám přišli a vzali jsme je na základě doručené výpovědi do evidence," uvedla ředitelka Úřadu práce Tachov Jana Šimková. Nyní by měli na pracák dodat potřebné doklady, což bude vzhledem k chybějícímu zápočtovému listu problém.

„S odstupným a podporou možná budeme muset čekat až do vyřešení soudního sporu mezi Jandou a Šmuclerem," obává se Petr Jiroušek. „Už dva měsíce nebereme výplatu, přídavky na děti, máme půjčky, hypotéky. I když si platím u banky pojistku pro případ ztráty zaměstnání, musím být nejprve dva měsíce oficiálně nezaměstnaný, abych ji mohl uplatnit."

„Všichni shání nějakou práci nebo alespoň brigádu. Já se jdu na úřad práce zaevidovat v úterý," uvedla Ludmila Havlová.

Na současný stav doplácí sice hlavně pracovníci autoservisu, ale i vedle sídlící stanice technické kontroly (STK) a pracoviště měření emisí.

„Sídlíme v jednom objektu s autoservisem a máme společný vjezd. Někteří lidé se mylně domnívají, že je zavřena i STK," uvedl vedoucí pracoviště Alexandr Hepfel. „Přišli jsme tak o část zákazníků," posteskl si.

Stanice technické kontroly funguje stejně jako před uzavřením autoservisu. „Nabízíme i stejné služby, jako když tu byl servis. Stejně jako dřív si ti, kteří přijdou na STK, nemusí brát v zaměstnání volno. Mohou nám tu auto ráno nechat a odpoledne si pro něj přijít," vzkazuje vedoucí Hepfel.