Rekonstrukci Zámecké prováděla Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SUS PK). „O tom, že v tomto frekventovaném místě už přechod pro chodce nebude, rozhodovali plzeňští úředníci, aniž by nám to dali vědět,“ zlobí se starosta Tachova Ladislav Macák. „Není myslitelné přechod nejdřív zrušit a pak teprve přemýšlet, co s tím. Chceme ho zpátky a je–li to pouze otázka peněz, zafinancujeme to,“ řekl starosta.

„Zatím se o vyznačení přechodu jedná,“ uvedl technik přípravy a realizace staveb pro okres Tachov ze SUS PK Josef Popule. „Chtěli jsme značení už v úterý obnovit tak, jak to bylo před rekonstrukcí, včetně diskutovaného přechodu pro chodce. Policejní dopravní inženýrka Květa Staňková k tomu měla výhrady. Upozornila, že se jedná o nebezpečné místo. Když prý tady přechod nastříkáme, z titulu své funkce ho nechá odstranit. Zalekli jsme se a obrátili se proto na projektanta a ten její slova potvrdil. Skutečně se jedná o nebezpečné místo,“ vysvětlil technik.

„Dopravní policie poskytuje pouze vyjádření z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu,“ reagovala policejní dopravní inženýrka Květa Staňková. Uvedla, že místo pro přechod je nebezpečné hned z několika důvodů. Tím nejpodstatnějším je šířka komunikace respektive délka případného přechodu pro chodce. „Více než dvojnásobně překračuje normu, měří patnáct metrů,“ uvedla. Dalšími prvky, které místo tvoří nebezpečným, je rozlehlost křižovatky nebo sklon silnice, kdy auto jedoucí shora nemusí při nepříznivých klimatických podmínkách stačit zabrzdit tak, aby dalo přednost chodci. Také chybí ochranné prvky pro chodce, například zvýšené obruby u chodníků, dělící ostrůvky, osvětlení přechodu, ale i úpravy pro nevidomé a vozíčkáře.

„Jsme garantem bezpečnosti a nejsme kompetentní zakazovat, aby se tam přechod udělal. Pouze argumentujeme a uvádíme důvody, proč by se tam neměl obnovovat. V současné době nejsou vytvořeny takové podmínky, které by umožnily jeho bezpečné užívání pro chodce.“ řekla Staňková. Městu prý nic nebrání, aby ho tam nechalo nakreslit. Policie ho však upozorní na možná nebezpečí.

„Řešení samozřejmě existuje,“ doplnila informace Staňková. „Ideální, ale drahá je stavební úprava, při které by se uprostřed komunikace vybudoval ostrůvek a upravila se celá křižovatka včetně přechodů.. Jsou ale i levnější možnosti, které využívají mobilní prvky například takzvané citybloky. Jimi lze vymezit ostrůvek nebo provést zúžení vozovky.“

Rozhodnout by se mělo v pondělí, kdy se nad problémem přechodu sejdou všichni zainteresovaní.