Marie Chudovská z Bonětiček má problémy se svou elektrickou sekačkou, kterou si koncem dubna tohoto roku koupila v plzeňském hypermarketu Globus Chotíkov. Sekačka značky Asgatec se musela dát do opravy celkem třikrát. „Sekačka po určité době užívání, při dodržení všech pokynů k obsluze, vypínala a proto jsem se jí rozhodla dát v polovině září do opravy. Asi po dvou týdnech jsem dostala smsku, že je sekačka opravená. Když jsem pro ni dojela do Globusu, bylo mi oznámeno, že opravář společnosti Asgatec nezjistil žádnou závadu a doporučil mi, abych zkontrolovala přívodní kabel. Na základě tohoto oznámení jsem si hned v Globusu koupila přívodní kabel nový,“ řekla Chudovská.

Tím ale celý kolotoč problémů nekončí. „Přijela jsem domů a hned jsem sekačku vyzkoušela na rovném povrchu s poměrně nízkou trávou. Použila jsem nový i starý kabel, použila jsem i kabel sousedův. Marně. Sekačka po pěti minutách vypnula. Opět jsem ji tedy odvezla do Globusu k reklamaci. Za pár dní mi volal opravář z Asgatecu, že opět nenašel žádnou závadu. Na mé upozornění, že sekačka stále vypíná, mi bylo řečeno, abych sekačku použila na rovné ploše a abych izolepou přilepila řadící páčku k madlu a volnou rukou mačkala spínač. To nemluvím o tom, že mne ironicky upozornil, abych při čištění dávala pozor na sekací nůž, aby prý nedošlo k úrazu,“ vypráví Chudovská, která přístroj opět reklamovala.

„Za nějaký čas jsem si zase zajela pro sekačku zpět do Globusu a už tam jsme s pracovníky opět zjistili, že sekačka sama vypíná. Pracovník Globusu se spojil s firmou Asgatec a domluvil kompletní opravu spínací skříňky. Sekačka byla pracovníky Globusu zabalena, aniž bych s ní já přišla do styku, s tím, že bude zaslána do opravy. Koncem října byla opravená. Opět jsem si dojela do Globusu, rozebranou sekačku jsme vyzkoušeli a nevypnula. Dostala jsem také dokument o opravě. Tam bylo napsáno, že kabel od spínací skříňky, který vede do motoru byl úmyslné přeřezán. S tím jsem nesouhlasila,“ uvádí Chudovská.

Firma Asgatec tvrdí, že přístroj měl poničený kabel. „Sekačku jsme opravovali skutečně několikrát. Posledně jsme ji dostali s přeřezaným kabelem. Náš opravář mi to ukazoval,“ řekla ředitelka Asgatecu Zdeňka Urejová Pařezová. Chudovská se ale brání. „Sekačku jsem nemohla poškodit, protože při druhé opravě vypínač poškozen nebyl a já jsem proto nepřišla se sekačkou do kontaktu – vše totiž zajišťoval pracovník Globusu. Já na ni ani nesáhla,“ říká Chudovská.

I přes to, že kabel byl pravděpodobně úmyslně přeřízlý, firma Asgatec reklamaci uznala. „Jaké bylo ale mé rozčarování, když jsem si sekačku přivezla domů a chtěla si ji složit. Kabel od spínací skříňky, vedoucí do motoru je o dvacet centimetrů kratší, než by měl být. Nelze tedy sestavit madlo. Krátký kabel tomu brání,“ popisuje Chudovská. „Nevím, jak se to mohlo stát. Pravděpodobně to byla nepozornost našeho pracovníka,“ řekla ředitelka Asgatecu, která se reklamací bude opět zabývat. „Pro sekačku v tomto stavu si přijedou v neděli lidé z Globusu a uvídíme, co budeme dělat dál,“ řekla Chudovská. Vyjádření pracovníků plzeňského Globusu se Deníku včera nepodařilo získat.