Odůvodňují to tím, že by prakticky vymizela nevraživost, která leckdy panuje mezi chlapy, kteří spolu stráví na cestách dlouhé chvíle. „Pak se může stát, že mezi řidiči vznikne ponorková nemoc a vzájemně se nesnesou. Nezřídka si mezi sebou vymění i pár jadrných slov, někdy dokonce i rvačka,“ shodují se přepravci. „Kdyby v kabině jako kolega seděla žena, tento nešvar by mohl vymizet. K ženské si to chlap přeci jenom jen tak nedovolí,“ dodávají.

Jenže dostat ženu za volant kamionu není zrovna lehké. O řidičský průkaz potřebný pro řízení nákladních automobilů jich totiž zrovna moc zájem nejeví. „Zájem je u nás opravdu minimální. Z celkového počtu uchazečů to odhaduji tak na dvě procenta,“ informoval nás Zdeněk Machník, provozovatel jedné z tachovských autoškol. Nezájem má podle něj docela pádný důvod.

„Ženy jsou spíše pro rodinu. Pořád si myslí, že jsou tu proto, aby udržovaly oheň v rodinném krbu. A povolání tiráka je také psychicky náročnější. To je podle mne také jeden z důvodů, proč se řada žen za volanty kamionů příliš nehrne. Je to spíše pro emancipované dámy,“ dodal Machník. „Nedovedu si představit, že bych řídila kamion. To by mi určitě rozvrátilo rodinu a hrozil by třeba i rozvod. Manžel by mi nepovolil, abych dělala kolegu protřelému tirákovi. Když už by měla kamionem cestovat do zahraničí ženská, tak jedině svobodná,“ vyjádřila se Martina Kolátorová z Tachova. „Souhlasím. Kdyby byla manželka na cestách třeba týden, kdo by se pak staral o děti? Kdyby moje žena o takové povolání projevila zájem, honem rychle bych jí to rozmluvil,“