V září loňského roku odkoupil od firmy Jana Šmuclera autoservis řádově za patnáct milionů korun Libor Janda. „Při podpisu prodejní smlouvy jsme se dohodli na podmínkách. Naše strana všechny smluvní podmínky řádně plnila, postup druhé strany tedy není oprávněný. Firma Libora Jandy nám navíc v současné době dluží něco přes tři a půl milionu korun," uvedl Jan Šmucler a pokračoval: „Po sedmi měsících si vzpomněl, že autoservis nechce, že od prodeje odstupuje a že mi ho vrací zpátky, a to včetně pracovníků."

K problematice se vyjádřila i druhá strana. „Odstoupili jsme od smlouvy, protože Jan Šmucler porušil dohodu. Měl si 3. května převzít servis zpátky, ale nereagoval. Připravujeme s právníkem žalobu, vše se bude zřejmě řešit soudně. Víc k tomu říct nemohu. Myslím, že nic nebude bránit tomu, abych vám po dohodě s právníkem dodatečně poslal důvody, proč od smlouvy odstupuji," řekl Libor Janda.

„Myslíte, že je normální něco si koupit a po víc než půl roce si vše rozmyslet a vrátit to zpátky?" reagovala pracovnice autoservisu Ludmila Havlová s tím, že za Jana Šmuclera nikdy problémy nebyly. Po nástupu nového majitele dostávali například pracovníci výplaty i s desetidenním zpožděním. „Každý den ráno se hlásíme do práce, ale není nám umožněno pracovat. Jsme v zoufalé situaci. Nemáme ukončenou pracovní smlouvu, nemáme zápočtové listy, nemůžeme si shánět nové zaměstnání ani se hlásit na úřadu práce. Jestli se budou uvedené firmy soudit, může to trvat třeba pět let. Nikoho nezajímá, z čeho budeme žít. Na podobné případy stát žádným zákonem nepamatoval," popsala nezáviděníhodnou situaci pracovnice.

Problematikou se začal zabývat inspektorát práce a budeme se jí věnovat dál i na stránkách Deníku.